פרה
פרהצילום: ISTOCK

לאחר שייצרה את חיסון "ספוטניק 5" נגד קורונה, החלה רוסיה לחסן גם בעלי חיים נגד קורונה בחיסון מיוחד שיוצר עבורם.

על פי הרגולטור לחקלאות ברוסיה, החיסון החדש נקרא Carnivac-Cov והוא מיועד לחיסון כלבים, חתולים, שועלים, קופים חורפנים ועוד.

על פי השירות הוטרינרי הרוסי הממלכתי החל היום מבצע חיסונים של בעלי חיים נגד קורונה במספר אזורים ברוסיה, במסגרתו יחוסנו בעלי החיים מחשש כי הם יכולים להעביר את הנגיף לבני אדם.

החסיון החדש, המיועד לבעלי חיים בלבד, פותח למרות שעד היום לא נמצאו הוכחות כי בעלי החיים מסוגלים להעביר את הנגיף לבני אדם.

ברוסיה התגלו שני מקרים של חתולים שנשאו את נגיף הקורונה, אולם לא ידוע כי הדביקו בני אדם. עם זאת, בארגון הבריאות העולמי הביעו מספר פעמים דאגה מהאפשרות כי בעלי חיים שנושאים את הנגיף עלולים להעבירו לבעליהם.

החשש התגבר לאחר שהתברר כי חורפנים במספר מדינות נשאו את הנגיף, כאשר בדנמרק החליטו רשויות הבריאות להשמיד 17 מיליון חורפנים מחשש כי יעבירו את הנגיף לבני אדם.

על פי הרשויות ברוסיה, ניסויים בחיסון החדש לבעלי החיים הראה כי הוא סייע בפיתוח נוגדנים נגד קורונה, ובעקבות התוצאות החיוביות מראות גם מדינות נוספות ובהם דרום קוריאה ויפן עניין ברכישת החיסון הראשון מסוגו בעולם לבעלי חיים.

גם האיחוד האירופי בודק את האפשרות לרכוש את החיסון הרוסי על מנת לחסן בעלי חיים הנחשבים ככאלו שמסוגלים להעביר את הנגיף לבני אדם.

ג'וליה מלאנו, יועצת לשירות הוטרינרי הרוסי הממלכתי, אמרה בראיון לסוכנות הידיעות "רויטרס" כי "מרפאות וטרינריות ראות גידול בבקשות לחיסון בעלי חיים, בעיקר מצד מגדלים, בעלי חיות מחמד המטיילים באופן תדיר, וכן אזרחים שבעלי החיים שלהם מסתובבים בחופשיות".