לאה גולדין
לאה גולדיןPhoto by Hadas Parush/Flash90

השבוע אישר הדרג המדיני ושר הביטחון לפתוח את מעבר ארז וכרם שלום לרצועת עזה, לסיוע הומניטרי, ללא התניית הסיוע בהחזרת השבויים והנעדרים.

בראיון ל-103FM הביעה לאה גולדין, אמו של הדר, את דעתה על מתן הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה על אף שלא הושגה התקדמות בהשבת החיילים הדר גולדין ואורון שאול, והשבויים האזרחים אברה מנגיסטו והישאם א־סייד: "זו המציאות שלנו, 7 שנים של ביזוי וגועל נפש". היא התנגדה לשימוש במונח 'גופות חיילים', והסבירה: חייל שיצא להגן על המדינה ולא חזר ונהרג במילוי תפקידו קוראים לו חלל. המושג הזה גופות זה ביזוי ופגיעה נוראית בחיילי צה"ל שיצאו להגן על מדינת ישראל".

לדעתה, "איבדו את הערך ואת הדרך, ובזה אנחנו נאבקים". גולדין ציינה כי שר הביטחון היום בני גנץ כיהן במבצע צוק איתן כרמטכ"ל, בעוד הרמטכ"ל היום אביב כוכבי היה מפקד אמ"ן. "מר בנימין גנץ בעצמו שלח את הדר לעזה כרמטכ"ל. אביב כוכבי שאפשר להיכנס להפסקת אש, שלח אותו כברווז למטווח. אלה 2 הפרסונות הביטחונית שאחראיות להחזיר לנו את הדר ואורן כאן ועכשיו".

עוד הוסיפה כי לאורך שנות המאבק מאז נחטף הדר, "השתנו התנאים. טחנו אותו 7 שנים עם 'המחיר', קשקוש בלבוש. עכשיו נכפתה עלינו מלחמה, ומי שמנהל אותה זה הרמטכ"ל ושר הביטחון. הם שקובעים וחייבים להחזיר לנו את החיילים".

גולדין חשפה, "גנץ מסרב להיפגש איתנו. הוא מפחד להיפגש איתנו. נתניהו אמר לנו מיד אחרי צוק איתן וב-2018 'לא תהיה ההסדרה ללא השבת הבנים'. יש לנו את זה בכתובים עם סמל של משרד ראש הממשלה, אבל הם משקרים לנו ומשחקים לנו. הם פושעים נגד חיילי צה"ל".

היא ציינה כי ביום ראשון הקרוב תצא משלחת לשיחות עם הפלסטינים ודרשה, "תפסיקו להתעסק עם משאיות ולתת להם חיסונים שיהיו יותר חזקים בשביל לירות עלינו טילים ובלוני נפץ. הבוקר שלחתי לאביב כוכבי מכתב וביקשתי להיפגש דחוף לפני שהמשלחת יוצאת; כי הדבר הראשון להתייחס אליו, זה החטיפה של החיילים. לא ייתכן לחתום הסכמי הפסקת אש לפני שפותרים את הפסקת האש הקודמת, כי המשמעות היא שאנחנו מסכימים להפסקת אש שיחטפו ויהרגו לנו חיילים".