שגרה בצל הקורונה
שגרה בצל הקורונהצילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מדיניות ביצוע הבדיקות לגילוי נגיף קורונה בקרב הנכנסים לישראל והיוצאים ממנה, בנתב"ג ובמעברי הגבול היבשתיים והימיים, תעבור שינוי החל מה-1 ביוני 2021.

עם הכניסה לישראל, עלות בדיקת הקורונה (PCR) תחול על האזרח ולא במימון המדינה. על פי ההנחיות, כלל הנכנסים לישראל, לרבות מחלימים ומחוסנים, מחויבים בביצוע בדיקת PCR בעת הנחיתה בנתב"ג או במעבר מעברי הגבול לפי התקנות. 

על פי התקנות, מי שלא יבצע את הבדיקה צפוי לקנס בסכום של 3,500 ש״ח בגין הסירוב.

בדיקות לשבים לישראל בנתב"ג:

החל מ-1.6.21 מחיר בדיקת הקורונה הוא 80 ש"ח בתשלום מראש, טרם הטיסה. במידה והתשלום יתבצע בנתב"ג לאחר הנחיתה וללא הזמנה מראש, המחיר יעמוד על 100 ש"ח. התשלום באשראי בלבד באתר "אומגה", שיעלה עם תחילת השירות. 

יצוין כי מי שהזמין בדיקה לפני ה-1.6.21 באתר אומגה, הזמנתו תבוטל ויקבל הודעה מן החברה, יחד עם לינק לרישום מחדש ותשלום. 
החל מה-10.6.21 התשלום יבוצע מראש באתר פמי פרימיום, שתכנס להפעיל את מתחם הבדיקות בנתב"ג.

משרד הבריאות יפעל להנגשה של התשלום בנתב"ג, באמצעות דיילי שירות לאורך מסלול הנוסע הנכנס בתעריף המופחת. בנוסף, ישנן עמדות תשלום עבור הבדיקות שמצויות ביציאה מן המכס במתחם הדיגום. 

בדיקות במעברים יבשתיים:

במעבר יבשתי יעמוד התשלום על סך של 100 ש"ח והוא יגבה מבעוד מועד באתר חברת "שיבא-טרגט", או בזמן אמת, תוך סיוע של נציגי החברה בגבול. התשלום באשראי בלבד. 

בדיקות ליוצאים מישראל:

החל מיום ה-1.6.21 בדיקות קורונה בקופות החולים ליוצאים לחו"ל יבוצעו במימון הנוסע. כך שגם היוצאים מישראל, לשם נסיעתם, יבצעו בדיקת PCR בתשלום בלבד.