אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: ISTOCK

בעקבות גל חסימות חשבונותיהם של עשרות פעילי ימין באפליקציית ווטסאפ, בהם רעייתו של ח"כ איתמר בן גביר, אילה בן גביר, ויו"ר ארגון להב"ה בנצי גופשטיין – הפעילים יוצאים למאבק ציבורי ומשפטי נגד ענקית הטכנולוגיה ומגבשים נגדה תביעת ענק שתוגש בשם עשרות הפעילים שנחסמו בימים הקרובים.

אתמול פירסם ח"כ איתמר בן גביר בחשבון הטוויטר שלו כי "‏הבוקר מצאתי את רעייתי ממררת בבכי. שאלתי אותה מדוע, היא סיפרה שיחד עם ה - WhatsApp, מחקו לה את כל הגיבויים ובהם התכתבות עם אחותה שנפטרה. זה הזיכרון האחרון שנשאר לה ממנה. WhatsApp תתביישו!"

במטה המאבק בסתימת הפיות של ווטסאפ הופק סרטון המדמה שליחת הודעות של ילדה לאמה, ולאחר שהיא לא נענית, נכתב כי חשבון הווטסאפ של אמה הושעה עד להודעה חדשה. לאחר קטע ההדמייה, מסבירה אילה בן גביר על התחושה הקשה של סתימת הפיות שעולה מגל החסימות, ועל השלכותיה ההרסניות של הדיקטטורה בה נוקטת של ווטסאפ.

במטה קוראים לציבור להיות שותף ולתרום למאבק המשפטי, הכרוך בעלויות רבות, על מנת למנוע מווטסאפ להמשיך במדיניותה הדורסנית ולחסום פעילי ימין נוספים.

"כל מי שחופש הביטוי וחירות הפרט הבסיסיים ביותר יקרים לליבו, צריך לקחת חלק במאבק החשוב והצודק הזה, שהוא למעשה המאבק של כולם. כי היום זה אנחנו - מחר זה אתם", נמסר.