עופר כסיף
עופר כסיףצילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת עופר כסיף מרשימה המשותפת פנה למפכ"ל המשטרה קובי שבתאי ולשר לביטחון הפנים אמיר אוחנה בעקבות הקריאה בגרעין התורני בלוד למי שחמוש לסייע בהגנה על השכונה מפני פרעות הערבים.

"הגיע לידי סרטון ובו נראים עו"ד יאיר רביבו ולצדו עמיחי לנגפלד, חבר מועצת העיר מטעם סיעת "הבית היהודי" ומי שעומד מאחורי התבססות הגרעין התורני בעיר", פותח כסיף את מכתבו.

"בסרטון אומר מר לנגפלד את הדברים החמורים הבאים: זה לא נתפס הדבר הזה, שמשטרת ישראל אמורה לשמור עלינו ובסוף זה לא קורה. אנחנו אוהבים את השוטרים, בקשר טוב אתם אבל בסוף זה לא עובד. מה שמעניין אותנו זה הביטחון של הילדים האלה, הביטחון של הילדים שלנו. היום בעיר לוד בכל השכונות האזרחים תופסים את הביטחון וזה משהו לא הגיוני...זה כמו נקודות קצה באזור הגבול, לא נתפס הדבר הזה. כרגע, אנחנו לא סומכים על אף אחד, אני לא סומך על משטרת ישראל שתצליח להגן עלינו ואנחנו לקראת השבת הקרובה קוראים לאנשים חמושים, כמו שהיה פה בשבועות ובחג לבוא ולהגן על עצמנו. נקפיץ את המשטרה אבל זה לא מעניין אותנו כי אנחנו חייבים לדאוג לעצמנו, ורק אחרי שנראה שאנחנו מסוגלים לדאוג לעצמנו ושיש פה רוגע, ושהמשטרה יכולה באמת לקחת פיקוד ואחריות עלינו, אנחנו נשחרר.

עד אז אנחנו נדאג לעצמנו ומי שיתעסק אתנו שידע שגם אם צריך אנחנו חמושים ואנחנו נפתח באש. אנחנו נגן על החיים שלנו, כולל על הרכוש שלנו. לא יתעסקו עם יהודים בארץ ישראל. לא יתעסקו. ו אם המשטרה חושבת שהאינטרס זה להרגיע ולהרגיע, אנחנו בעד להרגיע אבל אנחנו גם לא פראיירים ויש לנו כבוד ומי שיתעסק אתנו שידע שגם כוחות הביטחון יבואו אתו בחשבון ואם הוא יפגוש אותנו לא כדאי לו. לא כדאי להבעיר פה את העיר. עשינו הרבה מאמצים להרגיע ואנחנו מציעים לכולם להירגע, פשוט מאוד".

כסיף טוען כי מדובר בקריאה מפורשת לאנשים חמושים לקחת את החוק לידיים ואף להשתמש בנשק חם.

"אין קריאה מפורשת מזאת הטומנת בחובה הסתה לאלימות, וכל זאת בחסות ראש- עיריית לוד העומד לצד המסית. אני שב ומתריע כי, ללא התערבות מיידית מצדכם לעצירת ההסתה הפרועה הזאת לפגיעה בנפשות, עלול לקרות אסון כבד".