מירי רגב ביישוב קדומים
מירי רגב ביישוב קדומיםצילום: דוברות

שרת התחבורה מירי רגב התארחה היום (ראשון) ביישוב קדומים בשומרון.

הסיור נפתח בצומת ג'ינספוט ובפונדוק שם הציג ראש המועצה חננאל דורני יחד עם מנכ"ל נתיבי ישראל ואנשי משרד התחבורה את הפתרונות המוצעים לפקקים במקום.

לאחר מכן התארחה השרה ואנשי צוותה לישיבת עבודה במרכז הצעירים קדומים. בישיבה נכחו כל ראשי הרשויות באזור - יוסי דגן ראש מועצת שומרון, יגאל להב ראש מועצת קרני שומרון, אליהו גפני ראש מועצת עמנואל, שי רוזנצוויג ראש מועצת אלפי מנשה וסגן ומ"מ ראש מועצת קדומים עוזאל ותיק.

חננאל דורני ראש המועצה הציג את תוכניות הרחבת קדומים, את הצורך בזירוז עוקף פונדוק, הצורך בפתרון של מחלף תחבורה עילי בין מצפה ישי לקדומים דרום ואת הכשל התחבורתי בכיכר צופים.

שרת התחבורה מירי רגב: "אני מודה לראש מועצת קדומים, חננאל דורני, על ההזמנה והביקור היום. הצורך בהרחבת כביש 55 ל- 4 נתיבים לכל אורכו הוא דחוף וחיוני על מנת לאפשר לתושבים לנסוע בביטחה וללא פקקים ולאפשר ליישובים להתפתח. אני מודעת לפקקים בפונדוק אחה"צ ולפקקים באזור מחסום אליהו בבוקר ומאמינה שקידום התוכנית שהצגתי תביא לפתרון הבעיה ובכך גם לחיזוק ההתיישבות בשומרון.

''רצף התנועה בכביש 55 הוא קריטי והנחתי את אנשי המשרד ואת חברת נתיבי ישראל כי הפתרון לפונדוק הינו בעדיפות ביחס לשאר הקטעים כביש 55. בנוסף, לגבי חיבור עילי של מצפה ישי לקדומים דרום - זה לא הגיוני שכביש ראשי כמו 55 יחצה את קדומים בלי פתרון עילי של מעבר מסודר, זורם ובטוח. הנחתי את מנכ"ל נתיבי ישראל לקדם במקום מחלף כמו שהציג חננאל. זה חשוב כבר היום וודאי עם התפתחותו הצפוייה של היישוב. ביחד נעשה ונצליח".