עמיחי שיקלי וגדעון סער
עמיחי שיקלי וגדעון סערצילום: פלאש 90

ח"כ עמיחי שיקלי (ימינה) תקף היום (ראשון) את יו"ר 'תקווה חדשה' ח"כ גדעון סער שהדגיש כי מחויבותו היא להחלפת שלטון ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"עמדתנו ומחוייבותנו היתה ונותרה: החלפת שלטון נתניהו", כתב ח"כ סער בחשבון הטוויטר שלו. "בהתאם לכך נמשיך לפעול. המלצה חמה לימים הקרובים: התעלמו מספינים".

ח"כ שיקלי, כאמור, תקף את סער. "איזה חזון פורץ דרך, עצוב שהיריבות האישית והאגו שלך גוברים על כל שיקול אחר, איש ימין אתה לא", הגיב בחשבון הטוויטר שלו.

"מעניין", השיב לו ח"כ סער. "היה לך קו אחר לגמרי כשסימסת לי נרגשות בערב הקמת תקווה חדשה בעקבות דברי החד-משמעיים שהבהירו מדוע צו השעה הוא החלפת השלטון. למקרה שזה לא שמור אצלך וככל שתרצה לרענן את זכרונך - אנא עדכן".

שיקלי ענה: ״זוכר היטב, חזק ואמץ כתבתי לך, חשבתי שנכון שתקום מפלגת ימין נוספת כדי לחזק את הגוש. אז לא היה לי מושג שהחד נס הז׳בוטינסקאי יומר בדגל שחור מבית היוצר של קריים מיניסטר, מהנקודה הזו איבדתי אותך לצערי״.

כפי שפורסם, ראש הממשלה נתניהו הציע לח"כ סער לכהן כראשון ברוטציה משולשת עם יושב ראש ימינה ח"כ נפתלי בנט. על פי ההצעה, סער יכהן שנה ורבע, נתניהו שנתיים ואחרון בנט שיכהן שנה וחצי. סער לא השיב להצעתו של נתניהו אך גורמים בתקווה חדשה אומרים שסער ככל הנראה ישיב בשלילה להצעה הזו.

גדעון סער
גדעון סערצילום: Gili Yaari/Flash90

גורם בכיר בימינה אמר לערוץ 7 כי ההחלטה אם להקים ממשלת ימין נמצאת בידיו של יו"ר תקווה חדשה גדעון סער. "ימינה תצטרף לכל ממשלת ימין", הדגיש הגורם, "הצעת נתניהו לסער של רוטציה סער-נתניהו היא פתרון לפלונטר".

גורמים בגוש הימין אמרו לערוץ 7 כי מדובר במבחן אידיאולוגי לגדעון סער. "עכשיו הכל בידי ח"כ גדעון סער. בכוחו להקים ממשלת ימין ובכוחו להקים ממשלת שמאל. ההחלטה של סער היא זו שתקבע איזו ממשלה תקום בישראל".

יו"ר תקווה חדשה דחה, כאמור, את ההצעה שהגיע מראש הממשלה נתניהו.