ניר אורבך
ניר אורבךצילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

ארבעה רבני שכונות בעיר פתח תקווה בה מתגורר בכיר "ימינה" חבר הכנסת ניר אורבך יוצאים בקריאה אל אורבך כי ישמור על המחנה הלאומי בשלטון ויעמוד אל מול המהלך אותו מוביל יו"ר המפלגה נפתלי בנט להקמת ממשלת שמאל.

רב שכונת כפר גנים ב' הרב משה קליין, רב שכונת בילינסון הרב יוסי שנה, רב שכונת הדר גנים הרב שלמה רבינוביץ ורב שכונת משה''ב וחן הצפון הרב אהוד סטופל, ביקשו מאורבך לפעול על פי צו מצפונו ולא לתת יד לגניבת דעת הקהל, כהגדרתם.

"מתוך שנפשנו נבהלה מאוד ממה שפורסם בכלי התקשורת, על כוונותיך לסייע להקמת ממשלת שמאל המסכנת את שלמות העם התורה והארץ, אנו פונים אליך כשבליבנו תקווה", פתחו הרבנים.

לאחר מכן הוסיפו הרבנים השוואה למצב עתה מדברי חז"ל על ימי מרדכי ואסתר בהם קרא מרדכי לאסתר המלכה להישאר נאמנה לעמה ולמולדתה. "הוא פנה אליה והזכיר לה את עמה ומולדתה ושם על ליבה את גודל אחריותה, כיוון ש"מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות".

משם המשיכו הרבנים לדבר בצורה פרקטית על הסכנה הגדולה, לדבריהם, בהקמת ממשלת שמאל. "הסכנה הניצבת לפתחנו לא מאפשרת לנו לנקוט בכלל 'שב ואל תעשה עדיף' והחרדה שלנו על שלמות העם, התורה והארץ, מחייבת אותנו לעורר אותך לגודל האחריות הרובצת על כתפיך", כתבו.

על חברי מפלגת ימינה הוסיפו כי "חברי מפלגתך גרמו למאות אלפי המצביעים שלהם, אשר רבים מהם בני ובנות הציונות הדתית, להאמין שהם מייצגים את עולם הערכים שלהם נאמנה, וכעת הם בחרו בדרך נוראית של גניבת דעת הבריות עד לכדי מצב בו 'פיהם דיבר שווא וימינם ימין שקר', מצב בו הם עלולים חלילה להביא לשלטון גורמים אנטי ציוניים הדוחפים להפיכתה של מדינת ישראל ממדינה יהודית למדינת כל אזרחיה", נכתב במכתב בזעזוע.

הרבנים אף חיזקו את חה"כ אורבך מתוך היכרותם איתו ואמרו כי "מהיכרותנו איתך בתור אחד מהעוסקים בצרכי ציבור באמונה במשך שנים רבות, הננו בטוחים שהינך סולד ממהלך של רמאות וגניבת דעת, ובכך שידך לא תהיה במעל ובעוול. הננו מכאן מחזקים אותך שלא להיכנע לאיומים שונים ומשונים, ביניהם עזות הפנים שיש בבקשה ממך לפנות את מקומך בתור 'מחווה חברית'".

לסיום חתמו בקריאה אל אורבך ואמרו "המשך לעמוד במילתך ולהיות מאנשי אמנה להם אנו כה זקוקים בימים אלו וודאי שהקב"ה לא יקפח שכרך בזה ובבא".