תיירות מדברית
תיירות מדבריתצילום: דונה פריטל

רשת מלונות דן, ביחד עם חוות הגמלים המפעילה את מדבריא באילת וחברת כנס ישראל – הם הזוכים במכרז שפרסמה החברה הכלכלית אילת להקמה והפעלה של מתחם תיירות מדברי.

שתי הרשתות יפעילו את המתחם החדש לתקופה של 20 שנה, עם אופציה ליזם לסיום ההתקשרות לאחר 10 שנים. מדובר בשטח של 21 דונם שידוע כמתחם הקרולינות לשעבר, שעליו יוקם מתחם תיירות חדשני לצד מבנים ציבוריים כגון חדר אוכל/מסעדה בקומת הקרקע ומרחב עבודה משותף בקומה העליונה.

מתחם התיירות ייבנה בקונספט של התיירות השיתופית, אשר שם דגש על חוויות ותוכן עשיר במרחבים המשותפים. היזם רשאי לכלול יחידות לינה מסוגים שונים, חלקן לא שגרתיות על בסיס אוהלים בסגנון גלמפינג. המרחבים המשותפים יכללו חלל משותף לעבודה או לקיום הופעות קטנות, מתחם מרכזי הכולל אזורי ישיבה, מסעדה ופינות "סתלבט", מתחם נווה מדבר ובו בריכות שחייה טיפוליות, ומתחם אטרקציות הכולל בית קפה, מרכז צלילה ומועדון גלישה, חנות נוחות, כיתת לימוד ומרכז לספורט מדברי.

פתרונות הלינה יהיו מגוונים על טהרת האירוח המדברי החל ממתחם קמפינג עצמאי, אוהלים רגילים ומשפחתיים, אוהלים ממוזגים עם מקלחות ושירותים משותפים, ועד לאוהלים יוקרתיים עם בריכות פרטיות ובהם סוויטה נשיאותית יוקרתית. המתחם יהיה בנוי בבנייה מדורגת - המבנים הציבוריים והמרחבים המוצלים בפרגולות נמוכים בני קומה אחת ומאפשרים מבט פתוח לים.

הפרויקט יתוכנן תוך דגש משמעותי על קיימות ואחריות סביבתית כגון: מערכת השקיה ממים ממוחזרים, בניה ושימוש בחומרי גלם טבעיים מקומיים, יצירת מיקרו אקלים ע"י צמחיה, מתחם ירוק בו לא יעשה שימוש בכלים חד פעמיים. את המתחם ילוו שלל שירותים טכנולוגיים, הוא יופעל ע"י אפליקציית הזמנות עצמית שתאפשר ללני המקום לקבל עדיפות באטרקציות השונות, אפשרות תשלום בארנק דיגיטלי בכל רחבי המתחם וצמיד דיגיטלי.

ראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי אמר "לאחר מאבק שנמשך שנים רבות לפינוי של רצועת החוף הדרומית מאוהלים, קרוואנים ושאר מחסות שכיסו את החוף, העירייה מיישמת כעת את התכנית האסטרטגית לפיתוח רצועת החוף, אשר מגדירה את החוף הדרומי של אילת כמתחם מוטה טבע, בו נפגשים הרי אילת וים סוף. במסגרת זו העירייה פועלת כדי לייצר מגוון פתרונות אירוח למגוון קהלי יעד, בין היתר גם גלמפינג. אנחנו קשובים כל העת לצורכי התייר ה'חדש', שמחפש גם קונספט אירוח ברוח התיירות האלטרנטיבית. העיר אילת, תציע לתייר הישראלי ולתיירים מחו"ל את כל אופציות האירוח בטווחי מחיר מגוונים: נמוך, בינוני ויקר".

אבי כהן מנכ"ל החברה הכלכלית אילת הוסיף "הזוכים במכרז – רשת מלונות דן האיכותית, חוות הגמלים בעלת הניסיון של שלושה עשורים בתיירות מדברית בארץ ובעולם וכנס ישראל - יבטיחו חוויית תיירות ראשונה מסוגה בישראל: מפגש וחיבור בין מדבר, ים ואדם. המתחם יוקם כחלק מהתכנית הכוללת שמובילה העירייה לפיתוח רצועת החוף מטאבה לעקבה שמוביל מהנדס העיר אסף אריכא ויתכננו משרד האדריכלים מייזליץ כסיף רוטמן, שתשנה לגמרי את פניה של רצועת החוף באילת. המתחם החדש ידגיש את יתרונותיה הייחודיים של אילת כעיר מדברית השוכנת לחופו של ים סוף".

רונן ניסנבאום, מנכ"ל חברת מלונות דן אמר: "אנו שמחים להמשיך את אסטרטגיית ההתרחבות של החברה ולהכריז על כניסה לעולם הקמפינג לקהל הרחב והגלמפינג היוקרתי. במתחם החדש שיוקם נוכל להציע יחד עם השותפים שלנו חוויית אירוח שונה וקהילתית עם מתחם אוהלים ברמות אירוח שונות המתאימים לכל כיס לצד מגוון פעילויות ואטרקציות משלימות לכל המשפחה עם חיבור לטבע, למדבר ולים הקסום של אילת."