רחוב 60
רחוב 60צילום: אפיק טליה בר

ספר מתח חדש, רחוב 60, מתאר את השתקפות המתח בין יהודים וערבים, שמאל וימין, יפו וירושלים, בין המרחב הפרטי והמרחב הציבורי.

הספר הוא מלאכת מחשבת עלילה הנעה על קו התפר בין עולמות מגוונים. ברגישות ובעוצמה מתאר המחבר אלדר גלאור את המהפכים האינטלקטואליים, האידיאולוגיים והמעשיים כתוצאה מהמפגשים במציאות בין הגורמים השונים.

המעברים בין שכונת עג'מי היפואית לאמריקן קולוני בירושלים, בין המסגד לישיבה ובין הגיבורים השונים, מסחרר ויוצר אפקט מתח אצל הקוראים.

עלילת הספר מתרחשת בעיקרה בשכונת עג'מי. פקעת של כוחות עויינים זה לזה, ערבים תושבי השכונה, רוכשי דירות יהודים, פעילי ימין משיחיים ואנרכיסטים ראדיקליים מהשמאל.

גופה של פעיל ימין משיחי נמשית אל חוף הים מתחילה את עלילת המתח הסוחפת הזו, כאשר ברקע שלה מהדהדת פרשת רצח קדומה יותר שהסעירה את הישוב, "רצח ארלוזורוב", שהתרחש לא הרחק משם על שפת ימה של תל אביב.

עג'מי, שכונה ערבית יהודית נפיצה ביפו שעוברת ג'נטרפיקציה. הרוחות בשכונה סוערות, פעילי ימין קיצוני מרעידים את השכונה, מהצד השני קמה תנועה שמאלנית רדיקלית שיוצאת מאזור הנוחות של השמאל ושאינה מתכוונת לשתוק. למציאות הזו מגיעה משפחה של שלוש נפשות, שעוברת באופן זמני מישוב אקולוגי מבודד בצפון לעיר השוקקת והמרוכבת פוליטית – יפו תל אביב.

במהלך שהותם נתקל אב המשפחה בקונפליקטים אידאולוגיים ובגבול הדק של המוסר. בציר זמן מקביל פועל בירושלים וביפו סוכן שב"כ שחששו ממלחמת אחים מאושש. האם גיבורי הספר יצליחו להתמודד? או שהבריחה תהווה את הפתרון האידיאלי עבורם.

רחוב 60 יכול גם להיקרא כפנטזיה פוסט אפוקליפטית, המשלבת סוגיות של חברה המתפוררת לשבטים שעויינים אחד את השני ובכללן סוגיות של החינוך הדמוקרטי.