מאיה אוחנה־מורנו
מאיה אוחנה־מורנוצילום: באדיבות המצולמת

מאיה אוחנה מורנו, אלמנתו של עמנואל מורנו ז''ל - לוחם סיירת מטכ''ל שנפל במלחמת לבנון השנייה, תומכת במהלכיהם של ראשי מפלגת ימינה נפתלי בנט ומתן כהנא.

''נפתלי ומתן. ימים קשים עוברים עליכם. מאמינה באחדות של העם שלנו. ובכח שלכם לאחד'', כתבה מאיה בטוויטר.

בנט הגיב לה: ''תודה מאיה יקרה''.

מוקדם יותר היום (ראשון) התפרץ משה מורנו, אחיו של עמנואל מורנו ז"ל, לחדרו של ח"כ מתן כהנא, ומחה על הקמת ממשלה עם השמאל והערבים: "אני רוצה שתגיד לי בפנים שזה מה שאחי חשב, זה מה שאחי חשב? לבגוד במדינה שלנו?", שאל משה.

בשעות הצהריים התכנסה סיעת ימינה לישיבה, ובמהלכה תמכו חבריה פה אחד ביו"ר המפלגה נפתלי בנט. "בנט, הציג בפני חברי הכנסת את אירועי הימים האחרונים ואת מאמציו להקים ממשלה יציבה ומתפקדת בישראל. הסיעה מגבה פה אחד את בנט במאמציו להקמת הממשלה ולמניעת בחירות חמישיות", נכתב בהודעת הסיעה.

חבר הכנסת עמיחי שיקלי שמוחה נגד הקמת ממשלת בנט-לפיד, נעדר מהישיבה.

"זה או הקמת ממשלה או בחירות נוספת והתרסקות הימין. אין בבחירות הבאות פיצוח שאין הפעם", אמר בנט לחברי הסיעה. "כמה פעמים צריך לחבוט במדינה כדי להבין שאין ממשלת ימין?".

"מנהיגות זה לקחת אחריות ולא לברוח. יש לנו קווים אדומים ונעמוד עליהם. לא נמסור שטחים ולא נפגע בזהות היהודית של מדינת ישראל. הכי קל להתבצר, לשפוך נפט ולהלהיט עוד, כמו אחרים. ככה נפרק את המדינה", אמר בנט.

בתוך כך הרב חיים דרוקמן תקף היום את ממשלת לפיד-בנט המסתמנת: "לא מבין למה צריך לזייף את רצון העם. זה אנטי דמוקרטי ואנטי מוסרי. העם בחר בימין".

ח"כ עמיחי שיקלי התנצח עם גדעון סער בטוויטר: "עצוב שהיריבות האישית והאגו שלך גוברים על כל שיקול אחר. איש ימין אתה לא". סער לא נשאר חייב והגיב: "מעניין. היה לך קו אחר לגמרי כשסימסת לי נרגשות בערב הקמת תקווה חדשה בעקבות דבריי החד-משמעיים שהבהירו מדוע צו השעה הוא החלפת השלטון. למקרה שזה לא שמור אצלך וככל שתרצה לרענן את זכרונך - אנא עדכן".

שיקלי כתב: "זוכר היטב, חזק ואמץ כתבתי לך, חשבתי שנכון שתקום מפלגת ימין נוספת כדי לחזק את הגוש. אז לא היה לי מושג שהחד נס הז׳בוטינסקאי יומר בדגל שחור מבית היוצר של קריים מיניסטר. מהנקודה הזו איבדתי אותך לצערי".