קלמן ליבסקינד
קלמן ליבסקינדצילום: Yonatan Sindel/Flash90

העיתונאי קלמן ליבסקינד מתח ביקורת על החלטת מפלגת ימינה להקים ממשלה עם מפלגות השמאל והערבים, בניגוד להבטחות שפיזרו ראשי המפלגה לפני הבחירות.

ליבסקינד כתב בטוויטר: ''נפתלי בנט ואיילת שקד נשבעו לפני הבחירות שוב ושוב שלא יכתירו את לפיד לראש ממשלה, שלא יישבו עם מרצ, ושלא ייתמכו על ידי רע"מ. אם מצביעיהם היו יודעים שיעשו את ההיפך, האם היו נותנים להם את אותם 7 מנדטים? אם התשובה שלילית, וברור שהיא כזו, הרי שמדובר באחת מגניבות הבחירות הגדולות שהיו פה''.

מגיש ערוץ 20 שמעון ריקלין תקף בטוויטר את נפתלי בנט לאחר הודעתו על הקמת ממשלה עם השמאל: ''בנט הוא תקלה גדולה. אבל כל תקלה היא גם הזדמנות. לראות מי איתנו ומי נגדנו. ועכשיו ברור לכולם מי הוא בנט ומי הם רעיו. ואנחנו הרוב חברים. והם הם רק משחקים במספרים. באמצעות שקר ורמייה. וקואליציה בלתי אפשרית. לכן חשוב להמשיך להאבק על הדרך שלנו בעוצמה. ואני משוכנע שננצח בסופו של דבר''.

מוקדם יותר צייץ ריקלין: ''בנט הוא איש מסוכן שלא מעניין אותו כלום חוץ מעצמו. חובה עלינו בכל האמצעים החוקיים והדמוקרטים שעומדים לרשותינו לשלוח את הנוכל הזה למקומו. לפח הזבל של ההיסטוריה''.

העיתונאי והפובליציסט ד"ר גדי טאוב השתתף הערב (ראשון) בהפגנה מול ביתה של איילת שקד בצפון תל אביב, וקרא לאנשי ''ימינה'' שלא להקים ממשלה עם מפלגות השמאל ורע''מ.

לערוץ 7 אמר טאוב: "זאת הפעם הראשונה שתהיה בישראל ממשלה פוסט ציונית, שנשענת על מפלגות שמאל שהתנתקו מהציונות בפועל והמפלגה הערבית שתבלום כל ניסיון אכיפה כלפי אלה שפרעו ביהודים בפרעות תשפ"א.

"מי שממליך את הממשלה הזו הם אנשים שקוראים לעצמם ימין, אין לתאר את עומק השחיתות. מכירה מוחלטת של כל הערכים תמורת כיסאות ועוד עושים הצגה 'אנחנו יודעים שאנחנו משלמים מחיר בבייס'. מה זאת אומרת משלמים מחיר? אתם לקחתם את הקולות של הבייס ומכרתם אותם תמורת הכיסאות שלהם, מכרתם אותם לכל מי שעומד בצד השונה אחרי שנשבעתם שלא תעשו את זה ושזה ספין ושקר.

''האנשים האלה הייתי רוצה לראות אותם אוכלים את הדגים המסריחים שבישלו ואז מגורשים מהעיר. נכון שמישהו צריך היה להפר הבטחות בשביל להקים ממשלה אבל לא למכור את כל הערכים. הם מכרו את העיקר כדי ליצור לעצמם כיסאות'', אמר טאוב.