אוהדי חיפה. אליפות ראשונה אחרי עשור
אוהדי חיפה. אליפות ראשונה אחרי עשורצילום: ראובן כהן, האתר הרשמי של מכבי חיפה
קשה לסכם עונה כל כך דרמטית ומותחת, כזו שהסתיימה והוכרעה רק בדקות הסיום של המחזור האחרון ושמה קץ ל-10 שנים מלאות אכזבות וכישלונות, הדחות מאירופה על ידי קבוצות של דייגים וכסף רב שירד לטמיון, במילים. אז ניתן למספרים לדבר ולספר על כמה האליפות בה זכתה הערב (ראשון) מכבי חיפה כל כך מיוחדת.

מכבי חיפה הייתה הקבוצה היחידה העונה בליגת העל שאף אחד משחקניה לא הורחק בכרטיס אדום, מה שמראה על הוגנות וספורטיביות כמו גם על יכולת מרשימה בכל הקשור למשחק הגנה ומשמעת טקטית. חיפה היא גם הקבוצה שכבשה הכי הרבה שערים העונה מקרנות - 10 במספרם, מה שמעיד על יכולת ניצול המצבים הנייחים ועל היצירתיות הגבוהה.

רק שחקן אחד היה שותף לאליפות האחרונה לפני עשור בדיוק וזו הטריה בה זכתה חיפה הערב, מדובר במגן טאלב טוואטחה שחזר לחיפה אחרי מספר עונות בחו"ל. שחקן נוסף שחזר מחו"ל היישר לאליפות הוא מי שעל שמו רשומה האליפות לא פחות מכל היתר, ואולי יותר מכולם, עומר אצילי.

עבור אצילי זו האליפות השלישית בישראל כשהוא למעשה האלוף היחיד ששמר על התואר שכן בפעמיים הקודמות הוא זכה באליפות עם מכבי ת"א. אצילי הוא גם מלך הבישולים בליגת העל בכדורגל העונה עם 10 כאלה אליהם הוסיף 4 שערי ליגה וצמד שערים בגביע, וזה אחרי ששיחק בחיפה רק חצי עונה.

ברק בכר מצטרף לאגון פולק, ג'רי בית הלוי ואברהם גרנט עם אליפות רביעית בקריירת האימון שלו, במקום הראשון ניצבים אמנם דוביד שוויצר ודרור קשטן עם שש אליפויות, אך לבכר נכונו עוד שנים רבות באימון. לא נהיה מופתעים אם השיא יישבר על ידו.

4 זה גם מספר הפנדלים שעצר שוער חיפה העונה, ג'וש כהן, מי שזכה בתואר השחקן של העונה בליגת העל בכדורגל. לא רק זאת, אלא שכהן שמר 16 פעמים על שער נקי, יותר מכל שוער אחר בליגה ולמרות שלא שותף בארבעה משחקים.

חמישה הפסדים בלבד הפסידה העונה מכבי חיפה, בדיוק כמו מספר ההפסדים בשתי האליפויות הראשונות שלה בשנות ה-80 ובעונת הדאבל ב-1990/91.

עבור חיפה זוהי האליפות הראשונה שהיא זוכה בה באצטדיון הביתי החדש, אצטדיון סמי עופר, כאשר 7 שנים עברו מאז עברה מהאצטדיון הישן, אצטדיון קריית אליעזר. משנה מקום משנה מזל? לקח קצת זמן.

בכלל, האצטדיון הביתי החדש בהחלט האיר פנים לחיפה כשזו לא הפסידה בו בכלל בפלייאוף העליון ומחזיקה בו ברצף של 9 ניצחונות בית רצופים. הרצף הכי טוב שלה כמארחת מאז 2009/10.

חיפה היא קבוצת ההתקפה הטובה בליגה עם 72 שערים, שער אחד פחות מסך השערים שכבשה אשתקד. עד כמה חיפה קבוצת התקפה קטלנית? 12 מהשערים שכבשה, היא הבקיעה ברבע השעה הראשונה של משחקיה.

12 זה רצף המשחקים המטורף בהם כבש ניקיטה רואקביציה, חלוצה האוסטרלי של חיפה ומלך השערים של ליגת העל שסיים את העונה עם 19 שערים וזכה בתואר מלך השערים עונה שניה ברציפות, דבר שעשה לפניו רק חיים רביבו במדי מכבי חיפה.

חיפה זוכה באליפות ה-13 בתולדותיה, עם 24 ניצחונות ליגה, בדיוק כמו שהיה לה באליפות הקודמת, וכל זה מבלי לנצח את היריבה המרה מכבי ת"א העונה כשהיא כבר עם 17 משחקי ליגה ללא ניצחון על התל אביבים.

חיפה חוגגת פעם רביעית אליפות בתחילת כל עשור כשעשתה זאת ב-1991, 2001, 2011 והערב, 2021. אלופה בצדק.