אסתר חיות
אסתר חיותצילום: דוברות לשכת עורכי הדין

נשיאת בית המשפט העליון אסתר חיות נאמה הבוקר (שני) בכנס לשכת עורכי הדין באילת, ומתחה ביקורת על נבחרי הציבור מהימין שמשתלחים בבית המשפט ומתעלמים מפסקי דין.

''הרשות השופטת מהווה אי של יציבות בתקופה רבת-תהפוכות זו, אם כי למרבה הצער יש מי אשר שמו להם למטרה לפגוע בה ולהחלישה. מגמה שבאה לידי ביטוי בין היתר במתקפות בוטות ושלוחות-רסן הגובלות לעתים בהסתה. אמירות שנשמעות לדאבוני גם מפי נבחרי ציבור'', אמרה חיות.

''כשנבחר ציבור כזה או אחר, מרשה לעצמו לתאר פסק דין של בית המשפט כ'אירוע מטורף' או כ'הפיכה', הדברים מלמדים יותר על אומרם מאשר על בית המשפט שנתן את פסק הדין. אשתדל שלא להיגרר לסגנון המביש הזה, אשר בינו ובין ממלכתיות, שבה אנו מצווים כסמלי שלטון, אין דבר וחצי דבר''.

''יש נבחרי ציבור שמרשים לעצמם לקרוא לאי-כיבוד ואי-ציות לפסקי דין שלא לרוחם. בַּקריאות חסרות האחריות הללו טמונה סכנה גדולה– החתירה תחת הלגיטימיות של בית המשפט ופסקי הדין. חתירה למעשה תחת עיקרון שלטון החוק ומכאן ועד אנרכיה וכאוס קצר המרחק'', טענה אסתר חיות.

יו"ר הכנסת, ח"כ יריב לוין, הגיב "מקהלת ההשתקה של ראשי מערכת המשפט עבדה היום שעות נוספות, בניסיון להכשיר את המהפכה המשפטית החדשה, שתכליתה העברה סופית של סמכויות החקיקה מידי הכנסת לבית המשפט העליון.

הניסיון לעשות דה לגיטימציה ולהלך אימים על מי שמתייצב בנחישות כדי להגן על הכנסת ועל הדמוקרטיה דינו להיכשל".

לוין הוסיף "התמיכה הציבורית בביצוע רפורמות יסודיות במערכת המשפט ובהשבת כבודה ומעמדה של הכנסת גדלה מיום ליום.

אמשיך להגן על הכנסת ועל הדמוקרטיה. אמשיך להיאבק על כך שהכרעות באשר לדרכה של מדינת ישראל תקבענה על ידי הציבור, ולא על ידי מספר קטן של שופטים הבוחרים את עצמם בשיטת חבר מביא חבר."