תמר זנדברג
תמר זנדברגערוץ 7

ח"כ תמר זנדברג ממרצ הגישה הצעת חוק ולפיה מי שינסה לשדל קטין להתקרב ליהדות דינו מאסר של שישה חודשים.

יו"ר עוצמה יהודית ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "נפתלי, תסתכל מי יישב לשמאלך בממשלה, עוכרת ישראל זנדברג שרודפת את כל מה שקדוש לעם ישראל תהיה שרה בממשלתך".

ח"כ בן גביר הוסיף "בנט תתעורר, לפני שממשלת השמאל בתמיכתך, תרדוף ותפגע ביהדות והמסורת, עליה מסרו אבותינו את נפשם במשך הדורות".

בתגובה להצעת החוק של תמר זנדברג, ח"כ ישראל אייכלר מיהדות התורה הגיש הצעת חוק הפוכה האוסרת שידול קטינים ליציאה בשאלה על ידי עמותות וארגונים.

ארגון יד לאחים הגיב להצעת החוק החדשה של ח"כ זנדברג. "זה שנים רבות שאנו מנסים להעביר חוק האוסר פעילות של מיסיון נוצרי להמרת דתם של יהודים בישראל", נאמר. "לצערנו הרב לא ראינו את חברת הכנסת זנדברג מצטרפת אלינו ופועלת לקידומו של החוק החשוב הזה, אך בו בזמן היא מקדמת חוק החדש שמנסה לאסור על יהודים להפיץ את היהדות בין אחיהם היהודים".

לדבריהם, "אצה הדרך לגב' זנדברג לנגח את דת ותורת ישראל, ואנו שואלים: מדוע שידול יהודים להמרת דתם לדת אחרת מותרת, ואילו הסברה ליהודים על מסורתם מזה אלפי בשנים, אסורה? צר לנו שגב' זנדברג טומנת את ראשה בחול, כאשר בה בשעה שמרצ מתנגדת לפעילותנו כנגד כתות מיסיון נוצריות הפועלות להטבלת יהודים לנצרות באמתלה של 'חופש דת', היא פוגעת בהפצת היהדות במרחב הציבורי בארץ ישראל. מסתבר כי אחרי שנותנים למיסיון הנוצרי לפעול במרחב הציבורי, מגיע השלב הבא: איסור פעילות יהודית".