לימודים בסין
לימודים בסיןצילום: ISTOCK

שינוי דרמטי במדיניות הילודה במדינה המאוכלסת ביותר בעולם: סין הודיעה כי שינתה את המגבלה על הילודה, המאפשרת לזוגות להביא לעולם שני ילדים לכל היותר, והעלתה את המגבלה לשלושה ילדים בכל משפחה.

למרות שבשנת 2015 ביטלה סין את המגבלה שאפשרה לכל זוג להביא לעולם ילד אחד בלבד והעלתה את המכסה המותרת לשני ילדים, דיווחו הרשויות בסין על הגידול הנמוך ביותר באוכלוסייה מאז תחילת שנות ה-60 של המאה הקודמת.

מפקד אוכלוסים שנערך בכל עשור העלה כי בין השנים 2010-2020 נרשם גידול של 5.38 אחוזים באוכלוסייה הסינית, כלומר גידול של 0.53 אחוזים מדי שנה. מדובר בנתון נמוך יותר מאשר בין השנים 2000-2010, אז נרשם גידול של 5.7 אחוזים, כלומר 0.57 אחוזי מדי שנה.

סוכנות הידיעות הסינית "שינחואה" הודיעה כי הנשיא שי ג'ינפינג כבר אישר את השינוי הנחשב דרמטי, לאחר עשרות שנים בהן הגבילה סין את הילודה לילד אחד בלבד לכל משפחה. על פי הדיווח ב"שינחואה" נמסר כי "על מנת להגיב באופן פעיל להזדקנות האוכלוסייה, בני זוג יוכלו להביא לעולם שלושה ילדים. שינוי מכסת הילדים במשפחה יגיע עם חבילת צעדים תומכים אשר יתרמו לשיפור מבנה האוכלוסייה של ארצנו, להגשים את האסטרטגיה של המדינה להתמודד באופן פעיל עם אוכלוסייה מזדקנת ולשמור על היתרון של משאבי האנוש".

כלכלנים בכירים העלו ספקות האם הגדלת מכסת הילדים למשפחה אכן תביא לעלייה בנתוני הילודה. "אם הסרת מדיניות הלידה הייתה אפקטיבית, מדיניות שני הילדים הנוכחית הייתה צריכה להוכיח עצמה כיעילה גם כן. אבל מי רוצה להביא שלושה ילדים לעולם? אנשים צעירים יכולים לכל היותר להביא שני ילדים. הנושא הבסיסי הוא עלויות המחיה הגבוהות מדי ולחץ החיים העצום מדי", אמר האו ז'ואו, כלכלן בכיר בבנק "קומרזבנק" בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס.