אריה דרעי
אריה דרעיצילום: חזקי ברוך

מפלגת ש"ס בראשות אריה דרעי קוראת לראשי תקווה חדשה וימינה שלא להקים ממשלה עם מפלגות השמאל ורע''מ.

בש"ס משוכנעים בביטחון מוחלט: "יש אפשרות להקים מיידית ממשלת ימין בת 65 ח״כים. ההצעה שהועברה לנפתלי בנט ולגדעון סער יכולה להוביל להקמת ממשלת ימין אך לצערנו ממשלה כזאת לא קמה עד עתה רק משיקולים אישיים.

"אנחנו קוראים לנפתלי בנט, איילת שקד, גדעון סער וזאב אלקין בקריאה אחרונה: אל תתנו ידכם להקמת ממשלת שמאל שתסכן את ארץ ישראל ותורת ישראל. זכרו כי הקמת ממשלת שמאל תהיה לדיראון עולם", הוסיפו במפלגתו של דרעי.

יו״ר מפלגת תקווה חדשה, ח״כ גדעון סער, הסביר היום (שני) מדוע סירב להצעות הרוטציה של נתניהו ואמר כי הוא לא בטוח במאה אחוזים שתוקם ממשלה עם השמאל ורע''מ.

בפתח ישיבת הסיעה אמר סער: ''האינטרס של ישראל הוא החלפת השלטון הממושך ביותר בתולדות המדינה. כך עשיתי- עשינו גם במהלך מערכת בחירות ובהתאם לכך פעלנו בעקביות לאחריה.

''מורנו ורבנו מנחם בגין עליו השלום עמד על החשיבות בהחלפת שלטון ממושך. זה נוגע לשורשי האמון של העם בשיטה הדמוקרטית ובתחושתו לגבי עצם יכולתו להשפיע על גורלו. מנחם בגין אמר ב-1955: 'שלטון ממושך באומה ובמדינה זוהי תופעה חמורה מאוד. שלטון ממושך אינו יכול לא להיות מושחת'.
היכולת להתמיד ולזכור מהו היעד, חשובה כדי לעמוד מול פיתויים ולחצים''.

סער הסביר מדוע השיב בשלילה להצעות שקיבל מהליכוד לכהן כראש ממשלה ברוטציה עם נתניהו, ''משמעות ההצעה שקיבלנו- גם אם הייתה מתממשת- היא שגם בארבע וחצי השנים הבאות נתניהו יישאר האדם החזק והדומיננטי בממשלה ובמערכת הפוליטית, עת שיכהן כראש הממשלה וגם בעת שיכהן כראש הממשלה החליפי. כל אדם, שהיה מכהן בנסיבות אלה כראש ממשלה- היה לגמרי נתון בידיו וכפוף לחלוטין לרצונו הטוב בהצלחתו.

''צריך לנתח את מהות הדברים: איך הם יהיו במבחן המציאות. התייעצתי עם חברי, והגעתי למסקנה שנכון להמשיך ולפעול למיצוי הסיכוי לשינוי. גם עתה אין עדיין וודאות שממשלה תקום. אנו עושים ונעשה כמיטב יכולתנו שתקום. אתמול התקיים משא ומתן מהצהריים עד אחרי חצות. היום נמשיך במאמצים. זה לא מסייע לפרט בפומבי את תוכן הדיונים''.

סער רמז להסתה שמכוונת מהליכוד והעומד בראשה, ''מה שבלתי נסבל זאת ההסתה. בעבר דיברתי על השיטה של דה-לגיטימציה ליריבים פוליטיים. נתניהו ואנשיו עושים דה-לגיטימציה פרועה לממשלה שטרם הוקמה.

''מכונת ההסתה עובדת בכל הכוח עוד לפני שקמה בכלל ממשלה או עשתה משהו. זאת הסתה וליבוי היסטריה שאין לה שום קשר לאידאולוגיה אלא לחרדה מאובדן שלטון ושליטה.

"'ממשלת שמאל' הוא ביטוי שקרי ומופרך לממשלה שאם תוקם תהיה אמנם הטרוגנית- אך רוב חבריה יהיו מהמרכז ומהימין. חשוב לומר גם שיריבים פוליטיים, גם מהשמאל, אינם אויבים. הם מייצגים אזרחים שמשרתים בצה"ל ושאוהבים את המדינה.

''אני מזכיר שאהוד ברק, ציפי לבני, יאיר לפיד, עמיר פרץ, אבי ניסנקורן היו כולם שותפים בממשלות נתניהו. אמות המידה הכפולות שקופות: שמאל עם נתניהו בממשלה- סבבה. שמאל בממשלה בלי נתניהו- סוף המדינה''.

סער סיפר כי לא יתפשר על עקרונות חשובים למחנה הלאומי: ''בבסיס הקמת הממשלה יהיו הסדרים שיבטיחו שנוכל לעמוד על הערכים היקרים לנו. בכל מצב, אנו נעמוד על עקרונותינו. לא נאפשר פגיעה בארץ-ישראל כשם שלא נאפשר פגיעה בדמוקרטיה. נשמור על הערכים הלאומיים ועל האינטרסים החיוניים של ישראל. לאף אחד אין בטוחה להצלחה.

''דבר אחד אני יכול להבטיח - יש כאן אנשים שעמדו במבחנים קשים בעבר. אני משוכנע שנדע לעמוד גם בעתיד. המחנה הלאומי זקוק להתחדשות והתחדשות כזאת תקרה בשנים הקרובות״, הוסיף יו"ר תקווה חדשה.