שבירו, רגב ודגן
שבירו, רגב ודגןצילום: רועי חדי

שרת התחבורה מירי רגב, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש עיריית אריאל אלי שבירו הניחו אתמול (א') אבן פינה לחניון ומסוף תחבורה ציבורית חדש סמוך לצומת רחלים בשומרון.

זהו המסוף הגדול ביותר ביהודה ושומרון, שייבנה בעלות של כ-40 מיליון ש"ח. העבודות לבניית המסוף החלו בימים האחרונים. המסוף יכלול 235 חניות לאוטובוסים, מרכז לוגיסטי ומסוף תחבורה ציבורית, אשר צפוי לתגבר ולשדרג את התחבורה הציבורית ולשרת את כלל תושבי האזור. בניית הפרוייקט צפוייה להסתיים בעוד כשנה.

יוסי דגן הודה תחילה בטקס הנחת אבן הפינה לשרה רגב: "נמצאת איתנו מירי רגב שהיא שותפה אמיתית בכל דבר גם בתפקידך הקודם כשרת התרבות והספורט עשית מהפכות אדירות בשומרון, וגם כשרת התחבורה נכנסת כרוח סערה והשקעת בשומרון. אני ממש מודה לך בשם כל התושבים בשם כל עם ישראל כולו את לא יודעת כמה אנחנו מעריכים וכמה אוהבים אותך".

דגן הוסיף "אנחנו זוכים להניח אבן פינה יחד עם חברי היקר אלי שבירו שאנחנו שותפים אמיתיים באמת בכל דבר בכל ענין, מניחים אבן פינה למסוף לחניון המרכזי האזורי בכל אזור השומרון, בנימין ובקעת הירדן שיכיל מתחם ל- 235 חניות לאוטובוסים ואין ספור דברים נוספים כשהעלות היא כ-40 מיליון ש"ח, פרויקט בסדר גודל אחר מפרויקטים שהיו עד עכשיו בשומרון. זה ישדרג את התחבורה הציבורית לכל האזור, הפרוייקט הוא חלק מהדרך למיליון יהודים בשומרון בשלב ראשון".

השרה רגב סיפרה: "אני נוסעת ועוברת הרבה בשומרון, ביהודה ובבנימין וזה פשוט מדהים, אני רואה שמה שבאמת עושים מהלב קורה, שמתייחסים ליהודה ושומרון כחלק מארץ ישראל וממדינת ישראל ומעבירם תקציבים כי אנשים פה צריכים לקבל את מה שמגיע לכל אחד בכל מקום בארץ הזאת, ככה זה נראה בתרבות, זה היה בספורט ואנחנו רואים את זה גם היום בתחבורה."

השרה רגב הוסיפה כי "אנחנו רוצים תחבורה בטוחה וזמינה וזה מה שאנחנו עושים בשנה האחרונה, השקעתי פה הרבה מאוד תקציבים ביהודה ושומרון ובעיקר בשומרון, וזה הרבה בזכותך יוסי שאתה מגיע ומבקש ודוחף.

"המסוף הזה שאנחנו שמים לו אבן פינה, שהוא בעצם לא רק חניון לילה אלה גם מרכז לוגיסטי יחד עם מרכז מסחרי, שבעצם מתחבר לכל התנופה שאנחנו מדברים אליה, של אוטובוסים בן עירונים ואוטובוסים עירונים וזה מתחבר לדבר הכי החשוב ביותר - תוכנית האב שאנחנו גיבשנו בתוכנית יהודה ושומרון", אמרה השרה.

גם ראש עייריית אריאל אלי שבירו נשא דברים באירוע והודה לשרה ולדגן: "המסוף נבנה כאן בזכותו של יוסי דגן ואני מודה לו על כך, זה מפנה שטח גדול בעיר אריאל לטובת המשך התפתחות האוניברסיטה בעיר, האוניברסיטה תמשיך לצמוח, והשינוי הזה הרבה מאד בזכותך השרה, בכל מקום את מסייעת מאוד."

בנוסף, דגן הודה באירוע לשילה אדלר סמנכ"ל תשתיות במשרד התחבורה, ישראל אפריאט קמ"ט תחבורה, אמיתי רויטמן - מנכ״ל המועצה, רפי אביטל - מנהל אגף תחבורה במועצה, יפים פולוקשט מאגף הנדסה, יוסי דרדיגר מחברת דנגידו - ניהול פרויקט, שי אלמלם -חברת פיקוח, יורם פרדקין הקבלן המבצע מחברת גני בר, לצוות המועצה, לאנשי עיריית אריאל, לצוות משרד התחבורה ולכלל השותפים לפרוייקט.