ח"כ מנסור עבאס
ח"כ מנסור עבאסדוברות הכנסת, נועם מוסקוביץ

גורמים במפלגת רע''מ סיפרו לפרשן חדשות 12 עמית סגל על הישגים חסרי תקדים שאליהם הגיעו במסגרת המגעים להקמת הממשלה בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט.

ראשית, הוחלט על הפסקת כל ההליכים נגד בנייה לא חוקית של בדואים בנגב ותבוטל הרשות להסדרת התיישבות הבדואים בנגב.

כמו כן, יוכשרו כמה יישובים בלתי חוקיים של בדואים ותוכשר בנייה לא חוקית בשאר היישובים.

יו"ר מפלגת הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' הגיב: ''לצערי מבנט ושקד אין לי כבר ציפיות. הם בריצת אמוק לממשלת השמאל ולא יעצרו באדום. השאלה אם סער, אלקין, יועז ושרן יעמדו בפרץ או שגם הם יתנו את ידם למכירת החיסול הזו של הציונות. זו תהיה בכיה לדורות''.

בתוך כך, מפלגת הליכוד פנתה ליועץ המשפטי של בית הנשיא וליועץ המשפטי של הכנסת בדרישה שח״כ יאיר לפיד יקיים את אותם התנאים להקמת הממשלה, שנדרשו בזמנו מראש הממשלה בנימין נתניהו.

במפלגה טוענים כי "לא ניתן להסתפק בהצהרה לקונית על הרכבת ממשלה כביכול אלא על ח״כ לפיד לפרט: איזו ממשלה עלה בידיו להרכיב, מהו הרכב הסיעות, האם מדובר בממשלת חילופים, ואם מדובר בממשלת חילופים מי יכהן כראש ממשלה חלופי".

"כמו כן, לפי חוק יסוד הממשלה רק ח״כ לפיד יכול לכהן ראשון כרה״מ ואין לו שום סמכות להעביר את התפקיד לח״כ בנט, עליו לא הוטל תפקיד הרכבת הממשלה", אומרים במפלגה.

עוד לטענת הליכוד, "היה ולא יתקיים תנאי אחד מהתנאים הללו אמורה להתחיל תקופת 21 הימים הקבועה בסעיף 10 לחוק יסוד הממשלה ביום 3.6.21 בשעה 00:00".

למכתב המלא

בכאן חדשות דווח הבוקר כי תקווה חדשה וימינה ויתרו ליש עתיד על תפקיד יו"ר הכנסת לכל אורך הקדנציה. בנוסף, התעוררה מחלוקת חדשה במו"מ, כשימינה הודיעה ליש עתיד שלא מקובל עליה שישראל ביתנו קיבלה את תפקיד שר האוצר וגם את ראשות ועדת הכספים.

אתמול דווח כי מספר 2 בימינה, ח"כ איילת שקד, הציבה אולטימטום לפיו אם היא לא תקבל את המקום בוועדה לבחירת שופטים במקום זה שהובטח ליו"ר מפלגת העבודה, מרב מיכאלי - היא לא תתמוך בממשלה.

ח"כ מתן כהנא מימינה, שצפוי לכהן כשר הדתות בממשלה החדשה, אם אכן תקום, שאיילת שקד ניצבת לצד בנט במאמציו להרכיב את ממשלת השינוי אמר "איילת שקד איתנו, עם נפתלי בנט – ואני אומר את זה בוודאות. אנחנו נעשה כל מה שאפשר כדי שתקום ממשלה ועלינו למצוא את המכנה המשותף הרחב ביותר כדי לצאת לדרך".