הסרת שיער בטכנולוגיית הלייזר
הסרת שיער בטכנולוגיית הלייזרצילום: istock

גיל ההתבגרות מהווה אתגר לרבים מבני ובנות הנוער. הגוף המתבגר, ההורמונים, החברה ועוד, גורמים לעניין מראה הגוף להיות מוקד ההתעסקות של רבים מהם בגילאים אלה. חלק מבני הנוער חווים צמיחת שיער בכמות גדולה כבר בגילאי ההתבגרות המוקדמים, בעוד שחלקם יחוו צמיחה דלילה יחסית. צמיחת השיער מושפעת מהגנטיקה של כל אדם ואינה תלויה במזון, בחשיפה לשמש או בפעילות ספורטיבית, כמו שנוטים חלק מהמתבגרים לחשוב.

לחלק מבני ובנות הנוער מהווה השיער גורם מביך או מטריד בקרב החברה: שיער פנים וגוף אצל בנות, צמיחת שיער גוף מוקדמת או בכמות גדולה אצל בנים, יכולים לגרום לחלק מהמתבגרים יחס לא אוהד כלפיי גופם ואף חוסר ביטחון חברתי שיכול לבוא לידי ביטוי בכיתה, באירועים חברתיים, בטיולים או בילויים ועוד.

אז מה ניתן לעשות?

האמצעים המוכרים בהם משתמשים בני הנוער הם סכיני גילוח, שעווה או מכשירים למריטת השיער, אך לרוב הם לא מהווים פתרון מושלם: אם בגלל צמיחת שיער מזורזת בעקבות הגילוח, ואם בגלל שטפי דם ותופעות לוואי נוספות כגון דלקות זקיקי שיער מקומיות שמתפתחות ביתר שאת בשל מריטת שיערות מהשורש בגיל ההתבגרות רווי ההורמונים. בני נוער רבים נוטים לתסכול עקב המצב, וחלקם מוצאים שהסרת השיער רק מגבירה עם הזמן את קצב צמיחת השיער וכמותו.

במצב זה, הסרת שיער בלייזר מהווה את הפתרון המושלם המעניק גם עור חלק למשך זמן ארוך וגם דילול משמעותי של השיער באזורי הגוף השונים, עד כדי העלמתו מהאזורים המטופלים לטווח ארוך.

אך האם טיפולי הלייזר נחשבים בטוחים גם לנערים ונערות צעירים?

התשובה היא כן. כיום ניתן לטפל בלייזר בקרב נערים ונערות כבר מגיל 12 באזורים מסוימים בגוף, אך זאת בתנאי שליעוץ ולטיפולים יגיעו הנער או הנערה עם הורה מלווה או אפוטרופוס.

במכון איכותי להסרת שיער בלייזר תוכלו להיות בטוחים שהטיפולים ניתנים על ידי אנשי צוות מיומנים ומוסמכים לתחום זה, שיאבחנו את סוג השיער והעור ויתאימו את המכשיר האופטימלי לביצוע הטיפול, יחד עם קביעת משך הטיפול ומועדי המפגשים.

האם זה כואב?

נערים ונערות רבים מסתייגים מההחלטה על טיפול להסרת שיער בלייזר בשל החשש מכאב. כיום קיימות שיטות טיפול ומכשירי לייזר שונים המסייעים בהפחתת הכאב או בנטרולו לגמרי. אחת מהטכנולוגיות המיועדות לכך היא SHR – מכשור לייזר מתקדם הפועל באורכי גל משתנים ובאופן אחר ממכשיר לייזר רגיל ובכל מסייע להפחתה משמעותית של הכאב. חלק מהלקוחות מדווחים שאינם חשים כלל בכאב לאחר הטיפול במכשיר, מה שמייתר את הצורך במשחות אלחוש או הרגעת העור.

אופן הפעולה של המכשיר מבוסס על פליטת לייזר בפולסים מהירים אך מתונים, כך שזקיק השיער מתחמם בהדרגה ונהרס. מלבד הפחתת הכאב, מוכיחה הטכנולוגיה הזו גם יעילות מרבית בהסרת שיער בגווני עור ושיער שונים. השיטה החשבת לבטוחה במיוחד ונטולת תופעות לוואי.

האם השיער יוסר לצמיתות?

שום טכנולוגיה כיום אינה מבטיחה הסרת שיער לצמיתות. מה גם שבגיל ההתבגרות השינויים ההורמונליים תכופים ועשויים לגרום להגדלה של קצב צמיחת השיער למרות הטיפול. עם זאת, ברובם המוחלט של המקרים קצב צמיחת השיער יורד באופן משמעותי ולאחר סדרת מפגשי טיפול העור נשאר חלק למשך זמן ארוך במיוחד.

הסרת שיער לבני נוער – היתרונות

אם גם אתם הורים למתבגרים, בוודאי גם אתם מודעים להתעסקות ההולכת וגוברת של ילדיכם סביב נושא המראה החיצוני. טכנולוגיית הלייזר נחשבת לבטוחה במיוחד וכן בעלת השפעה טובה למשך זמן ארוך, ועל הדרך חוסכת גם את הזמן הרב המושקע בהסרת שיער באמצעות שעווה, מכשירי מריטה או סכיני גילוח. כאשר זקיק השערה נהרס מהשורש, קצב הצמיחה קטן באופן משמעותי ובמקרים מסויימים השערות באזור המטופל נעלמות למשך זמן רב ומותירות את עור הנערה או הנער חלק לטווח ארוך במיוחד.

לבני נוער הסובלים מצמיחת יותר, טיפול הסרת שיער בלייזר לבני נוער הוכיח את עצמו כמחזק את הביטחון העצמי והחברתי, משפר דימוי גוף ומראה וחוסך למתבגר זמן יקר ותסכול. עלויות הטיפול אמנם ניכרות, אך ברוב המכונים ניתן לפרוש את התשלומים או לבצע טיפולים הדרגתיים – בכל פעם באזור גוף אחר. בסופו של דבר, הטיפול על עלויותיו משתלם ומסייע למתבגרים לפרק זמן ארוך.

בחסות אתר Misrot