ח"כ מעוז: לסגור את יחידת היוהל"ם ולהחזיר לצה"ל את ערך הניצחוןערוץ כנסת


חה"כ אבי מעוז, יו"ר מפלגת נעם, וחבר סיעת הציונות הדתית, המשיך היום בסדרת נאומי "הנדסת התודעה" במסגרת נאומים בני דקה במליאת הכנסת, והיום בנושא ישומה של "תפיסת המגדר" בצה"ל.

מעוז פתח וסיפר על שינוי שמה של יחידת היוהל"ם בצה"ל, ועל מסמך שפורסם בצה"ל בעניין "יחידת היוהל"ם, שלפני כחמש שנים שונה שמה מ'יועצת הרמטכ"ל לענייני נשים' ל'יועצת הרמטכ"ל לענייני מגדר', עוסקת בקידום השוויון המגדרי בצה"ל. במסמך רשמי 'מנשים למגדר – הבסיס התפיסתי', שפורסם מעט לפני שינוי שם היחידה, מוסברת בפרוטרוט האג'נדה המגדרית שחדרה לצה"ל."

לדברי מעוז המסמך מבקש להחדיר לצה"ל תפיסת מגדר פוסטמודרנית "המסמך כולו בנוי על תפיסת המגדר הפוסטמודרנית, שעל פיה אין שום הבדל מהותי בין גברים לנשים, ומה שנדמים לנו כהבדלים, נובעים מתפיסת עולם חברתית גברית המבקשת לדכא את הנשים. על פי מסמך זה, בצה"ל יש אי שוויון מגדרי בשל היותו גוף שנבנה על ידי גברים ועבורם, אשר מעודד אימוץ דפוסי התנהגות גבריים, ללא צורך אמיתי. המסמך מבקש לבטל את הלגיטימציה של קבלת החלטות צבאיות שמתחשבות בהבדלים שבין המינים."

חה"כ מעוז הזכיר כי מאמציו של צה"ל צריכים להיות מוקדשים להגנה ולא לקידום מטרות אחרות "צה"ל כשמו וכהגדרתו נועד להגן על מדינת ישראל ועל העם היושב בציון מפני אויביו, וכל בר דעת מבין, שכל מאמציו אמורים להיות מוקדשים לכך, ובוודאי שלא להסב את משאביו לטובת אג'נדות זרות. המסמך המדובר אמנם כבר הוסר ב"ה מאתר צה"ל, אך סמל יחידת היוהל"ם, שנועד לטשטש באופן מוחלט בין המינים, נותר על כנו. אני שב וממליץ לרמטכ"ל לבטל את יחידת היוהל"ם, ולמקד את צה"ל אך ורק בייעודו המקורי." קרא לסיום חה"כ מעוז לרמטכ"ל.