במסגרת מעבר צה״ל דרומה: סיירת מטכ״ל משנה מיקוםדובר צה"ל

טקס חנוכת בסיס סיירת מטכ"ל החדש התקיים היום (שלישי), בראשות הרמטכ״ל, רב-אלוף אביב כוכבי ובנוכחות ראש אמ״ן, האלוף תמיר הימן, מפקד מערך המבצעים המיוחדים ומפקד היחידה.

כחלק מאירועי הפרידה מהמחנה הישן, נערך שלשום טקס בו השתתפו כלל מפקדי סיירת מטכ"ל לדורותיה.

מאז הקמתה, ממוקמת סיירת מטכ״ל בבסיס סירקין, בסמוך לפתח תקווה. מבסיס זה, לאורך השנים, נוהלו, תוכננו ובוצעו מבצעים היסטוריים בעלי משמעות רבת-משקל למדינת ישראל ולביטחונה.

בשבועות הקרובים הבסיס יפונה והיחידה תעבור דרומה, למשכנה החדש. המעבר תוכנן מראש כחלק מתהליך רחב של מעבר יחידות צה״ל ופינוי בסיסים במרכז הארץ. התהליך מנוהל על פי גאנט סדור ועם השלמתו יועבר שטח הבסיס לרשות המקומית.

מעבר צה״ל דרומה הוא מהלך לאומי בעל חשיבות עליונה, ואמ״ן מהווה בו שותף מרכזי. מהלך זה מאפשר תנופת תשתיות משמעותית עבור צה״ל ובמקביל פינוי שטחי מגורים ושטחי מסחר רבים במרכז הארץ.

ראש אמ"ן ציין, "הבסיס בסירקין היה ביתה של היחידה מאז הקמתה, בו תוכננו מבצעיה הנועזים ביותר. התחנכו בו דורות של לוחמים, ואנשי מטה מבצעים. פעולות שנכתבו בדפי ההיסטוריה של עמנו ושזכורות כהרפתקאות כמעט מדומיינות - שבלתי ניתן היה להעלות על הדעת את הצלחתן - כולן נולדו שם. ההישגים במבצע שומר החומות שנגמר לפני שבוע וחצי, התאפשרו בזכות מודיעין איכותי ומדוייק. המודיעין הזה התאפשר, בין היתר, בזכות המאמצים הכבירים של מערך המ״מ ושל היחידה".

"גם בימים אלה אנשי היחידה מעורבים בהיערכות לפעילויות שעולות על כל דמיון, והשפעתן על ביטחון מדינת ישראל הינו דרמטי ושקשה לאמדו במילים. מדובר בצעד הראשון במעבר אמ״ן דרומה, אירוע ברמה הלאומית, שימשיך ללוות את אמ״ן ואת צה״ל כולו בשנים הבאות״.