משכן הכנסת
משכן הכנסתצילום: דוברות הכנסת - דני שם טוב

דוהרים לממשלה: על רקע הדהירה לממשלת השמאל בהיעדר ייצוג חרדי, אומר גורם חרדי הבוקר (ד') כי אם תוקם ממשלה שכזו הקרע מול החרדים יהיה בלתי ניתן לאיחוי.

"זו אינה פוליטיקה", אומר הבוקר הגורם החרדי, "זו אצבע בעין למפלגות החרדיות. במסגרת הסיכומים העומדים לקראת חתימה על ההסכמים הקואליציוניים, צפוי יו"ר ישראל ביתנו ח"כ אביגדור ליברמן, הפוליטיקאי שמזה שנתיים וחצי מכריז מעל כל במה אפשרית שהייעוד הפוליטי שלו הוא קעקוע מוחלט של הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה, להתמנות לשר האוצר הבא.

"וכמו לא היה די בכך, השותפים הפוטנציאליים צפויים להסכים, לראשונה מזה שנים רבות, שהעומד בראשות ועדת הכספים יבוא מאותה מפלגה בה חבר שר האוצר – במקרה דנן איש ישראל ביתנו - כשהמשמעות היא אבדן הפיקוח של הכנסת על משרד האוצר וחשש כבד מפני התעצמות הפגיעה בכל הנוגע לתקציבי עולם התורה ומוסדות החינוך.

"שני מינויים אלו לכשעצמם מדירים שינה בקרב כל שדרות הציבור החרדי, ועוד לא דיברנו על קווי היסוד הליברליים המסתמנים".

"יש לזכור כי הציבור החרדי עומד בפני אתגרים רבים בסוגיית מעמד בן הישיבה, עצמאות החינוך, שמירת הסטטוס קו בסוגיית השבת במרחב הציבורי, סוגיית הגיור ההלכתי ונושאים אקוטיים רבים נוספים העוסקים בליבת הסטטוס קוו בענייני דת ומדינה ואשר משליכים באופן ישיר על עתידו של היהודי החרדי בארץ ישראל, אורח חייו, צרכיו וצרכי משפחתו".

"העובדה ש'ימינה' דוהרת לממשלה הזו בלי למצמץ ובצלאל סמוטריץ' - כדי להעלות מניותיו בציונות הדתית - סנדל ממשלת ימין, תאלץ אותנו להעניק גט כריתות פוליטי לציונות הדתית", אמר.