חבר הכנסת אבי מעוז, יו"ר מפלגת 'נעם', מביע דאגה עמוקה ממאפייניה של הממשלה המסתמנת, אותה הוא רואה כממשלה שתקדם את תפיסת 'מדינת כל אזרחיה'.

בראשית דבריו מברך חבר הכנסת מעוז על בחירתו של יצחק הרצוג לנשיאה הבא של מדינת ישראל, אך מציין כי הוא שמח שתקופת כהונתו של ראובן ריבלין מסתיימת לנוכח מה שהוא רואה כפגיעה קשה של ריבלין לעם בישראל במסר שהטמיע בנאום השבטים.

"אני מאחל ומתפלל שהנשיא הנבחר לא יחזור על אותה טעות", אומר מעוז שאינו רואה בדברי ריבלין דברים שנועדו לקרב בין המגזרים השונים בישראל, אלא להטמיע תפיסה המנציחה שני נרטיבים, הערבי והיהודי, ושניהם שווים, תפיסה אותה הוא רואה כ"הנדסת תודעה שהשפיעה על הנוער ועל התושבים בעיקר משום שהוא מגיע מהמחנה הלאומי".

על הממשלה הנרקמת ביממות הללו אומר מעוז כי הוא עוקב בדאגה וצער גדול מאוד אחר המתרחש. הוא מציין את הדיווחים על קווי היסוד המתגבשים ככאלה שאינם מציינים את זהותה היהודית של מדינת ישראל. "זו פשיטת רגל של היהדות והציונות. זו סטירת לחי בפרצופם של אנשים רבים שקיבלו רוב בבחירות".

על המגעים עליהם דווח בין ימינה ל'ציונות הדתית' בהם התבקשה מפלגתו להצטרף לממשלת השינוי הנרקמת, אומר מעוז כי "זה הכול חוץ מממשלת שינוי ריפוי ואיחוי. זו ממשלה של הונאה. זה שמה האמתי של הממשלה. זו ממשלה של מדינת כל אזרחיה ואנחנו בוודאי לא יכולים להצטרף למהלך של מדינת כל אזרחיה".

מעוז מבהיר שוב כי מבחינת מפלגתו עדיפה התעשתות של ראשי 'ימינה' ו'תקווה חדשה' והקמתה של ממשלת ימין רחבה, ובדבריו הוא קורא לראשי המפלגות הללו לעשות זאת גם בשעה זו. "ממשלה כזו יכולה לקום עוד היום. השיקולים האישיים ושנאת נתניהו הם אלו שגוברים. אני קורא להם תתעשתו ובואו איתנו להקים ממשלה".