יו"ר רע"ם מנסור עבאס ויו"ר תקווה חדשה גדעון סער חתמו על המסמך המאפשר ליו"ר יש עתיד יאיר לפיד להודיע לנשיא ש"עלה בידיו" להרכיב ממשלה.

מי שעדיין לא חתם ללפיד הוא נפתלי בנט שמתעקש על נוכחותה של איילת שקד בוועדה למינוי שופטים. המנדט של לפיד יפוג בחצות.

יו"ר רע"ם מנסור עבאס דרש לא לכלול בקווי היסוד של הממשלה חוקים לטובת הקהילה הלהט"בית התקבלה. מדובר בנסיגה משמעותית של כמה ממפלגות גוש השמאל מעמדותיהם העקרוניות בנושא, לטובת הקמת ממשלה שלא בראשות נתניהו.

עבאס גם דרש לבטל את חוק קמיניץ ולהסדיר את הבנייה הבלתי חוקית במגזר הערבי וטרם פורסם מה מאלה קיבל בהסכם.

יו"ר רע"ם אמר לאחר החתימה: "הבטחנו שנהיה האחרונים לחתום, ראינו שכל המפלגות חתמו והבנו שכולן יצטרפו למהלך הזה. חייבים להגיע להסכמה ולדעת לנהל את המחלוקות בין המפלגות והזרמים השונים בחברה. נפעל בנחישות ובאחריות כדי שהמהלך הזה יצליח".

במסגרת ההסכם בין תקווה חדשה ליש עתיד, סיכמו הצדדים על פיצול תפקיד היועמ"ש, רפורמה בזכויות אזרח בחקירה ומשפט, העברת האחריות על המעונות והחינוך על הגיל הרך למשרד החינוך ויצירת רצף פדגוגי, והקמת אוניברסיטה בגליל.

עוד סיכמו סער ולפיד על אישור לשיווק 300,000 יחידות דיור כולל כמות משמעותית של דירות עם מחירי בר-השגה, הקמת מערך פיקוח לשמירה על שטחי C, רפורמת קנאביס, הכוללת: חוק אי הפללה של צרכני קנאביס, הסדרה מלאה של שוק הקנאביס כולל הקנאביס הרפואי, קידום קמפיין להעלאת מודעות לסכנות שבשימוש וטיפול בהתמכרויות, חיזוק והרחבת אתרי מורשת.

מי שעדיין לא חתם ללפיד הוא נפתלי בנט שמתעקש על נוכחותה של איילת שקד בוועדה למינוי שופטים. חבר הכנסת ניר אורבך מימינה צייץ הערב (רביעי) בטוויטר בעיצומו של המשא ומתן עם מנסור עבאס "לא מפקירים את הנגב. נקודה".

לפי שעה לא ברור האם מדובר ברמז בדבר תכניתו של אורבך להתפטר בעקבות הקמת ממשלת בנט. אורבך כבר הודיע כי אם יתנגד לממשלה יחזיר את המנדט לבנט ולא יצביע נגד כפי שמתכנן ח"כ עמיחי שקלי.

פרשן חדשות 12 עמית סגל דיווח כי אורבך שוקל להתנגד לממשלה המסתמנת. "בחדרו נמצא אלון דוידי שהיה מספר 3 בימינה והתפטר מהכנסת. הוא לוחץ עליו להודיע עוד הערב שאין לצרף את אצבעו, ובכך להוריד את מספר התומכים בממשלה המיועדת לשישים בלבד, בלי הרוב בכנסת. בנט ושקד מודעים לאירוע. שקד בכנסת מנסה לשכנע את אורבך שלא לפרסם את דבר התנגדותו", הסביר סגל.

יו"ר סיעת הליכוד ח"כ מיקי זוהר הגיב "‏אני רוצה להאמין בניר אורבך ועידית סילמן, הם עוד יכולים להציל את המצב. נותרה בי תקווה וציפייה קלושה שהם יילכו עם האמת שלהם כמו שיקלי. זו שעת המבחן שלהם שתירשם בדפי ההיסטוריה של עם ישראל לנצח נצחים".

שרת התחבורה מירי רגב הגיבה "אני תקווה כי הידיעות אודות התנגדותו של ניר אורבך לממשלת השמאל נכונות. זהו מעשה אמיץ למען המחנה הלאומי, תורת ישראל וארץ ישראל. חזק ואמץ. היום שוחחתי בכנסת עם ניר ועידית, אני יודעת שבליבם הם יודעים שמדובר בסכנה לישראל, תהליך שגוי ומוטעה. עכשיו הכל תלוי בכם, עשו את המעשה הנכון ואל תכשירו ממשלת שמאל שתפעל נגד הערכים עליהם גדלתם ולאורם הלכתם. אם תמנעו את החרפה הזו, ותהיו נאמנים לבוחרים שלכם, תוכלו לחיות עם מצפון שקט ונקי".