יו"ר הכנסת יריב לוין
יו"ר הכנסת יריב לויןצילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת

בליכוד מעוניינים לעכב את השבעת ממשלת 'גוש השינוי', לאחר שאמש סמוך לחצות הודיע יו"ר יש עתיד לפיד לנשיא המדינה כי עלה בידו להקים את הממשלה.

בחדשות 12 דווח כי מטרת גוש השינוי היא לקיים את ההשבעה בתוך כשבוע אך יו"ר הכנסת יריב לוין ינסה לעכב את ההשבעה כדי לאפשר לליכוד להפעיל לחץ על חברי כנסת מהסיעות המזוהות עם הימין כדי שימנעו את הקמת ממשלת לפיד ובנט.

אולם, החל מאמש חתמו סיעות הממשלה העתידית על הדרישה להחליף את יו"ר הכנסת במועמד מטעם יש עתיד, והבוקר (חמישי) הגישו זאת למזכירת הכנסת.

"בשם סיעות הבית החתומות מטה, אבקש כי בישיבה הקרובה תוצב על סדר יומה של מליאת הכנסת הצבעה לבחירת יו"ר לכנסת ה-24. אבקש לעדכנך כי חה"כ מיקי לוי, הינו המועמד מטעם הסיעות", לשון המכתב.

עד כה התנגד יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, להחלפת לוין כיו"ר הכנסת מתוך רצון לשמר יחסים טובים גם עם גוש הימין אבל כעת הצטרף לדרישה להחלפתו.

עוד דווח כי בליכוד חושבים שאם לוין יוחלף, ייתכן שעדיף לקבוע את ההשבעה בתאריך שמוסכם על גוש השינוי כדי לשמור על לוין בתפקיד ולנסות לגרום לאי אישור הממשלה על ידי פגיעה ברוב שלה בהצבעה הגורלית.

במכתב ששלח לפיד ללוין אמש הוא קרא ליו"ר הכנסת למלא את חובתו החוקית ולכנס במהירות האפשרית ישיבת מליאה מיוחדת. גם הנשיא ריבלין קרא ל"כינוסה של הכנסת בהקדם האפשרי לאישור ממשלה כנדרש".