פרופ' זאב רוטשטיין
פרופ' זאב רוטשטייןצילום: חזקי ברוך

הנהלת הדסה בחרה למחות ולהחרים את טקס ההוקרה של משרד הבריאות ושר הבריאות שיתקיים בנוכחות ראש הממשלה, עבור הנהלות בתי החולים שהתמודדו עם משבר הקורונה.

בבית החולים מציינים כי הדסה היה המרכז הרפואי שהוביל את הטיפול בחולי הקורונה במשך למעלה משנה וצוותיו התמודדו עם המספר הגבוה ביותר של חולים בארץ, ב-6 מחלקות אשפוז לחולי קורונה ו-3 יחידות טיפול נמרץ, בהן אף יחידות ייעודיות לטיפול בילדים וביולדות.

"על אף המאמץ העצום שהושקע בשנה האחרונה, שגבה מבית החולים תקציביים גדולים ומשמעותיים, לא השכילה ממשלת ישראל לסייע ולהעביר מימון אליו ואל שאר בתי החולים הציבוריים, המחזרים אחר הפתחים ואינם זוכים לתמיכה שהובטחה שוב ושוב", מציינים בהנהלה.

לאור זאת, עם קבלת ההזמנה לארוע של משרד הבריאות שיתקיים ביום ראשון, קיבלה הנהלת בית החולים החלטה שלא להשתתף את בטקס במחאה על המשבר התקציבי שיצרה הממשלה לבתי החולים הציבוריים ובראשם הדסה.

"ההשתתפות שלנו תראה מגוחכת בשעה זו של אובדן היכולת לשלם לספקים עבור ציוד ותרופות, מה שפוגע באוכלוסיה החלשה של החולים שאינה יכולה לזעוק, והזקוקה לטיפול בבתי החולים", אמר מנכ״ל הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין. "אין שום סיבה לחגיגות בימים שבהם אנו מתחננים לסיוע שהובטח רק לפני מספר חודשים ונחתם רשמית מול שר האוצר. אי אפשר שיד אחת של המדינה תלטף ותוקיר ותעניק לנו תעודות, והיד השנייה - לא רק שאינה מסייעת, היא סוגרת את הברזים, מונעת תקציבים ופוגעת בחולים שהם ציפור נפשם של בתי החולים הציבוריים".