דף החתימות
דף החתימותצילום: עצמי

ח"כ ניר אורבך הודיע כי הוא איננו תומך בהחלפת יו"ר הכנסת ומשך את חתימתו שהוגשה על ידי הסיעה למזכירות הכנסת, תוך שהוא מבהיר כי לא נשאל אם הוא תומך במהלך, כך מדווח העיתונאי עמית סגל.

משמעות ההודעה היא כי ברגע זה אין דרישה המחייבת את יו"ר הכנסת יריב לוין לכנס את המליאה ולאפשר את החלפתו ביו"ר חדש.

נציין כי במסמך שהוגש הבוקר (חמישי) למזכירות הכנסת ביקשו מפלגות גוש השינוי כי ההצבעה לבחירת יושב ראש הכנסת ה-24 תוצב על סדר היום במליאה הקרובה, שעתידה להתכנס ביום שני.

"בשם סיעות הבית החתומות מטה, אבקש כי בישיבה הקרובה תוצב על סדר יומה של מליאת הכנסת הצבעה לבחירת יו"ר לכנסת ה-24. אבקש לעדכנך כי חה"כ מיקי לוי, הינו המועמד מטעם הסיעות", לשון המכתב.

למסמך צורפו 61 חתימות חברי כנסת, אך כעת מתברר כי למעשה במהלך תומכים 60 ח"כים בלבד.

עד חתימת ההסכמים התנגד גם יו"ר רע"מ, ח"כ מנסור עבאס, להחלפת לוין כיו"ר הכנסת מתוך רצון לשמר יחסים טובים גם עם גוש הימין אבל כעת הצטרף לדרישה להחלפתו.

מפלגת רע"ם חשפה הלילה את הישגיה בהסכם הקואליציוני שחתמה עם יאיר לפיד ואפשר לו להודיע לנשיא שעלה בידו להקים ממשלה.

בצד התקציבי המפלגה דרשה וקיבלה תכנית חומש למגזר הערבי בהיקף של 30 מיליארד שקלים ותוכנית חומש נוספת למיגור הפשיעה בחברה הערבית בהיקף של 2.5 מיליארד שקלים.

בנוסף יוקצו 20 מיליארד שקלים לתוכנית לתשתיות במגזר שתיפרס על פני עשור ו-500 מיליון שקלים למה שהוגדר 'העצמת הרשויות המקומיות'.

בצד הפוליטי רע"מ תקבל את ראשות ועדת הפנים, ראשות הועדה לענייני המגזר הערבי ואת תפקיד סגן יו"ר הכנסת.

עוד סוכם כי הממשלה תתקן את חוק קימניץ בתוך 120 יום מכינונה. הוחלט גם להאריך את תוקף הקפאת האכיפה, הטלת קנסות והריסת בתים לא חוקיים עד 2024. כמו כן תוגש בקשה מטעם ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי ליועץ המשפטי לממשלה בעניין הקנסות שכבר הוטלו.

בנוסף, בתוך 45 מכינון הממשלה יוכרו שלושה כפרים בנגב. בתוך תשעה חודשים יוכרו מרבית הכפרים הלא חוקיים.