הרב חיים דרוקמן
הרב חיים דרוקמןצילום: לירון מולדובן

ביוזמת הרבנית הילה וולברשטין ראש מדרשת 'כיסופים', רבני הציונות הדתית מפורום 'רבני תורת הארץ הטובה', יחד עם הרב הראשי לישראל הרב דוד לאו, קראו לציבור לקראת שבת פרשת 'שלח' להודות ולהלל את בורא עולם ברוב עם בבתי הכנסת ובישיבות.

"בימים אלו, אנו זוכים לראות את יד ה', שהוציאה את עם ישראל מהמגפה. בתי הכנסת יתמלאו בילדים ובבני הנעורים שמעל שנה נבצר מהם להתפלל בבתי הכנסיות", כתבו הרבנים. "וכן הכרת הטוב על הצלחתה של מדינת ישראל מול הקמים לכלותה במבצע 'שומר החומות'".

הרבנים קוראים לסיים את התפילה בפרק ק"ז בתהילים, בו לומדים על חובת ההודיה לה', בקריאת פסוק אחר פסוק. בנוסף, הרבנים קוראים להודות בכינוסי הודיה ציבוריים, שיעורי תורה, קידושים וסעודה שלישית בבתי הכנסת.

רבני 'תורת הארץ הטובה' החתומים על הקריאה כוללים את גדולי רבני הציונות הדתית ביניהם: הרב חיים דרוקמן, הרב דוב ליאור, הרב זלמן ברוך מלמד, הרב יעקב אריאל, הרב חיים שטיינר, הרב שמואל אליהו, הרב דוד חי הכהן ועוד.

'איגוד בתי הכנסת' הצטרף גם הוא אל הקריאה לקיים את שבת ההודיה.

הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו: "העולם הבין את תלותו המלאה ברבונו של עולם, האדם הבין, ביום אחד עד כמה אין החיים מסורים בידיו אלא העולם קיים בחסדי יתברך".

הרב דרוקמן: "השבת אנחנו קוראים בתורה הארץ מאוד מאוד, מן הראוי שנודה לקב"ה שזכינו לחיות בארץ הטובה הזו בדורנו, דור תקומת מדינת ישראל, ויחד עם זה להודות לה' על חסדו עימו שזכינו לעבור את הנורא של המחלה שפקדה את כל העולם כולו וברוך ה' זכינו להינצל ממנה. טוב להודות לה' טוב ולזמר לשמך עליון".

את היוזמה לקיום שבת ההודיה החלה, כאמור, הרבנית וולברשטין שפנתה אל הרבנים בבקשה לקרוא לקיום השבת. "התחושה של הכרת כלפי הקב"ה על מיגור המגפה היא כה חזקה", אמרה. "הרגשתי שלא שייך להמשיך הלאה בחיים, מבלי לעצור, להפנות עיניים כלפי מעלה ולהודות לקב"ה על כל הטוב שהוא גומל עמנו. אני חייבת לציין שכל הרבנים שפנינו אליהם שמחו מאד על היוזמה והיו תמימי דעים בחשיבותה".

קריאת הרב הראשי הרב דוד לאו
קריאת הרב הראשי הרב דוד לאוצילום: ללא

לדבריה, "בחרנו בשבת זו, גם כי השבוע הוסרו המגבלות, וגם כי בשבת 'שלח', ביכולתנו לתקן את חטא המרגלים שהוציאו דיבת הארץ רעה, בכך שנדבר טוב ונודה לה' על הארץ הטובה. כך גם נתקן את חטאו של חזקיהו המלך שראוי היה להיות משיח, ולא זכה כיוון שלא אמר שירה. אנו מקוים שבזכות ההודיה הציבורית השבת- נזכה לגאולה שלמה במהרה".