SEO קידום אתרים בגוגל
SEO קידום אתרים בגוגלצילום: FREEPIK

קידום בגוגל יכול להתבצע באופן ממומן או אורגני. קידום ממומן מבוסס על תשלום שאותו מעביר מי שרוצה להופיע באופן מיידי תחת "מודעה" בתוצאות החיפוש, בעוד קידום אורגני נעשה ללא תשלום ישיר לגוגל אך מאפשר להשיג תוצאות רק לאחר תקופה ארוכה יחסית.

בנוסף, כדאי לדעת שהתמחור של גוגל ממומן מבוצע על ידי מכרז על ביטויים מבוקשים יותר או פחות. לעומת זאת, קידום אתרים אורגני נשען על תוכן ועל התאמה לצרכים של הגולשים.

כאן עולה השאלה למה בכלל להשקיע במהלכים כאלה ואחרים של קידום בגוגל. רק אחרי שמבינים את היתרונות של קידום על גבי מנוע החיפוש הכי פופולארי בעולם, ניתן להיכנס אל עובי הקורה ולבדוק גם מה תהיה הדרך הכי טובה לעשות את זה.

שער הכניסה לאינטרנט

היתרון העיקרי של קידום בגוגל בא לידי ביטוי בכך שהגולשים מתייחסים אליו בתור שער הכניסה לאינטרנט. ברוב המכשירים המחוברים לאינטרנט ברחבי העולם, בין אם מדובר על מכשירי טלפון ניידים או על מחשבים נייחים, האופציה של חיפוש בגוגל היא ברירת המחדל. המשמעות היא שמי שרוצה לגלוש לאתר מסוים באינטרנט או לחפש כל סוג של מידע, עושה זאת דרך גוגל.

היתרון של קידום עסקים בגוגל הוא הבולטות. קידום בגוגל מאפשר לעסקים קטנים להתחרות בעסקים גדולים, הוא יכול להיות ממומן כדי להשיג יתרונות מיידים או אורגני כדי להשיג יתרונות לטווח ארוך והוא בעיקר מעניק נוכחות לכל סוג של עסק, אדם פרטי, מיזם וכן הלאה. יתרה על כך, גוגל עצמה נשלטת על ידי חברת האם אלפאבית – שהיא גם החברה שעומדת מאחורי יוטיוב, מערכת ההפעלה אנדרואיד ועוד שורה ארוכה של שירותים מקוונים.

גוגל לעומת מקומות אחרים

סוגיה אחרת ולא פחות חשובה שאליה כדאי להתייחס על מנת להבין מהם כל היתרונות של קידום בגוגל כוללת השוואה לפלטפורמות אחרות. ראשית, יש מקום להשוות בין גוגל לרשתות חברתיות. אבל בעוד קידום ברשתות חברתיות מופנה רק לבעלי חשבונות פעילים, קידום בגוגל מתאים פחות או יותר לכל מי שמשתמש באינטרנט על מנת לגלוש באתרים ולהשיג מידע.

שנית, קידום בגוגל מוכיח את עצמו אצל כל סוגי העסקים ללא יוצא מן הכלל. כמובן שכל סוגי העסקים יכולים לנסות לקדם את עצמם גם בפייסבוק או באינסטגרם, אבל התהליך הזה ידרוש יותר התאמות וגם השקעה של יותר זמן. לעומת זאת, קידום ממומן בגוגל מתאים גם לשיווק מיידי ויכול לסייע למי שרוצה ליצור בולטות עבור מוצר חדש, עמוד נחיתה, קמפיין זמני, אתר אינטרנט חדש וכדומה.