ניר אורבך
ניר אורבךצילום: דוברות הכנסת – נועם מושקוביץ

עשרות בני אדם נאספו הערב (חמישי) מחוץ לביתו של ח"כ ניר אורבך בשכונת "הדר גנים" פתח תקווה.

בהפגנה משתתפות גם בנות אולפנה ובמקום מועברים שיעורי תורה. גם תומכי נתניהו הגיעו לשכונה ומפגינים מול ביתו של אורבך.

בועז קוקיא, אביו של חלל צה"ל סמל רון קוקיא ז"ל שנרצח בפיגוע דקירה אמר: "אנחנו נבוא חשבון עם נפתלי בנט ואיילת שקד. אני קורא לאורבך להצטרף לעמיחי שיקלי, לא להישען על תומכי טרור. זאת תהיה ממשלה שתתרחק ממגילת העצמאות, עושים נזק למדינת ישראל".

בהמשך הערב צפויה גם הפגנה מול ביתה של איילת שקד בתל אביב. בהפגנה צפויים לקחת חלק תלמידי ישיבה ורבנים שידרשו משקד לסגת מההסכם. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער פרסם הודעה שנשלחה לו בפייסבוק, "בהלוויה של הילדים שלך, בעזרת השם עוד השנה".

מוקדם יותר נפגשו יו"ר מפלגת ימינה נפתלי בנט וח"כ ניר אורבך בביתו של בנט ברעננה, על רקע הקמת הממשלה בראשותם של בנט ויאיר לפיד.

''נפתלי ואני הולכים יחד בדרך נאמנה ומשותפת מזה שנים ארוכות", אמר אורבך בסיום הפגישה. ''הצטרפתי לימינה בראשות נפתלי בנט עם הסתכלות ארוכת טווח לטובת מדינת ישראל. אעשה הכל כדי שזה יצליח''.

אורבך הבהיר: ''אין לי שום כוונה לנהל שיחות עם מי שלא נקפו אצבע בחודשיים האחרונים להקים ממשלת ימין''.

בתוך כך בליכוד תקפו את פרסום המכתב של טיבי שבו הודיע על הצטרפות הרשימה המשותפת לדרישה להחלפת יו"ר הכנסת יריב לוין.

"הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו"ר הכנסת מהימין", תקפו "מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם".

עוד הוסיפו בליכוד: "עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו 'עלה ידי' ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה. התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת! עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם".