השר יואב גלנט
השר יואב גלנטצילום: משה ביטון

שר החינוך יואב גלנט השתתף היום (ה׳) בועידה הלאומית של ערוץ 13.

בריאיון לאיילה חסון, השר גלנט התייחס לבנט ואמר: "לא יכול להיות שנפתלי בנט אשר בתמיכה בו לא היה נבחר להיות ראש עיר בינונית במדינת ישראל יחשוב שהוא יכול להיות ראש ממשלה – זה דבר לא הגיוני.

אני מסתכל בדאגה על המצב, יש פה 8 מפלגות קטנות ומי שמתוכן מתכוון לעמוד בראשות ממשלה יש לו לכל היותר 5 תומכים במפלגה שלו. המהלכים של בנט הם- שמאל, ימין, שמאל- הוא בכל מקום, העיקר בשביל להגיע ולפלס את עצמו לראשות הממשלה. זה דבר מאוד מסוכן וללא תקדים בפוליטיקה הישראלית".

איילה חסון ביקשה מהשר גלנט שיספר על התנהגותו של בנט בקבינט. השר גלנט ענה "אני ראיתי התנהגות ילדותית מוכוונת תקשורת, שום דבר רציני וענייני. חשבתי שהמקסימום זה כשבנט סחט את תפקיד שר הביטחון. כעת מסתבר שהוא סוחט את תפקיד ראש הממשלה מעם ישראל. אני אביא לידיעת הציבור רק מה שהציבור מודע אליו, היו לפני שבועות אחדים ולפני 6 שנים – 2 מבצעים, שומר החומות וצוק איתן. מבצע שומר החומות התנהל ללא הדלפות, וצוק איתן התנהל כולו עם הדלפות , ההבדל נעוץ בהשתתפות של בנט".

השר גלנט התייחס למצב הביטחוני ואמר: "לאורך כל 35 שנותיי בשירות הצבאי, ובעשור האחרון בפוליטיקה, תמיד התייחסתי ברצינות לאויבים שלנו. כאשר יש מעצמה אזורית - איראן, החורטת על דגלה ואומרת יום, יום שהיא תשמיד את מדינת ישראל- אנחנו מחויבים לעסוק בעניין הזה יום יום. אסור לנו לשקוט, אנחנו צריכים להיות ערוכים. עין במשקפת, אצבע על האדק. להושיט יד לשלום אבל לדעת לקדם פני רעה".

השר גלנט התייחס לאופציה שבה מפלגת הליכוד תלך לאופזיציה ואמר "אני מאמין בדרך שלי, במה שאני מייצג. כל מה שעשיתי ב45 שנים האחרונות זה לשרת את מדינת ישראל, וזה מה שאמשיך לעשות. אם נגיע לאופוזיציה, נהיה שם את פרק הזמן המינימלי הנדרש, ונחזור וניקח את השלטון וננהיג את מדינת ישראל לאן שצריך.

לליכוד יש גנטיקה מאוד טובה, אנחנו חיכינו 29 שנה עד שבגין נהיה ראש הממשלה. נתניהו הוביל בצורה מרשימה מאוד את מדינת ישראל. הוא ימשיך להנהיג את הליכוד גם באופוזיציה, ואנחנו נתמוך בו".