מנסור עבאס
מנסור עבאסצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס, התראיין לערוץ הירדני "אל ממלכה" וסיפר על החלטתו לקחת חלק בקואליציה של יאיר לפיד ונפתלי בנט.

''אנו לא מבדילים בקשת הפוליטית הציונית בין ימין ושמאל - הם כולם משרתים את הפרויקט שלהם, את המדינה שלהם, ההבדלים ביניהם לא גדולים", אמר עבאס ודבריו תורגמו על ידי עומרי חיים מתאגיד השידור ''כאן''.

עבאס נשאל גם מהם הקווים האדומים של תנועתו וכיצד הוא מגיב לטענות נגדו ולפיהן הוא ביצע מעשה של בגידה בפלסטינים. הוא השיב כי זהותו ברורה והוא עושה את המוטל עליו בכל הנוגע לסוגיית "עמנו הפלסטיני: אנו תומכים באל-אקצא, שומרים על המסגד, משקיעים בפיתוח בירושלים במטרה לבסס את אנשינו שם".

עבאס הוסיף כי "כאזרחים בפלסטין שנולדו למציאות הזו, אנו מתנהלים ומנהלים את המדיניות שלנו לפי המציאות הזו... לעולם לא נוותר על ביסוס רגלינו בארץ ובמולדת שלנו".

בשבת פרסם התאגיד הבהרה: ''ביום חמישי בלילה דיווחנו על דברים שאמר מנסור עבאס לערוץ ירדני. בבדיקה נוספת התברר כי נפלה טעות. אנו מבקשים להבהיר שעבאס לא אמר שהוא ואנשיו לא ישראלים, אלא חזר פעמיים על האמירה: 'אנחנו אזרחים במדינת ישראל', ולצד זאת אמר שהוא חלק מהעם הפלסטיני. מתנצלים על הטעות ונפיק לקחים''.

יו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס התראיין אתמול (חמישי) לחדשות הערב בכאן 11, וסיפר על הלבטים שלו בנוגע למשא ומתן.

"בסופו של דבר הגעתי לרגע ההכרעה ואז אתה שואל את עצמך אם אתה מאמין לצד השני שהוא אכן יקיים. ויש רצון טוב, כן או לא, כי אפשר לכתוב כל דבר על הנייר. לא קיבלנו מה שרצינו אבל קיבלנו הרבה דברים".

יו"ר רע"ם אמר בריאיון שלמרות הצטרפותו לממשלת לפיד-בנט, העדיף ללכת לממשלת "ימין על מלא". בריאיון אמר עבאס: "היה יותר מושלם לעשות את המהלך הזה עם 'ימין על מלא' - כי בנושאים האלו, כשאתה עושה את התהליך עם הימין אתה גם משיג את המרכז ואת השמאל".

ח"כ בצלאל סמוטריץ' (הציונות הדתית) הגיב: ''מנסור עבאס הוא איש חכם ומתוחכם (וגם תומך טרור אנטי ציוני...) והוא מסביר מצויין את מה שאני טוען כל הזמן למה אסור היה לימין להקים ממשלה שתישען עליו, ולמה אנשים מופקרים וחסרי אחריות בשמאל שעושים את זה לא מהווים תירוץ או הצדקה לימין לעשות אותו דבר''.

נציין כי ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח שלשום (רביעי) בטלפון עם מנסור עבאס וניסה לשכנע אותו שלא לתת יד להקמת הממשלה בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט.

על פי הדיווח בחדשות 12, נתניהו אמר לעבאס: ״ההבטחות שלהם על הקרח. אני מאמין בשינוי, אני רוצה לעשות את זה איתך. אני היחיד שיכול לפתוח דף חדש עם החברה הערבית.

''המעמד שלי והעובדה שהממשלה שלי תהיה ימנית תאפשר לי לעשות דברים שהם לא יוכלו להרשות לעצמם לעשות״, הסביר ראש הממשלה.

ברע״ם טוענים שהועברה אליהם גם הבטחה מפורשת של נתניהו לבטל את חוק קמיניץ, אך בליכוד מכחישים וטוענים שההבטחות היו כלליות.