קלינגר. חווה התקפות
קלינגר. חווה התקפותצילום: פלאש 90

עונת 2020/21 של הכדורגל הישראלי הגיעה אל סיומה השבוע עם שתי זוכות חדשות בתארים היוקרתיים ביותר שאפשר בכדורגל הישראלי, כאשר מכבי חיפה זכתה בתחילת השבוע באליפות המדינה בכדורגל ומכבי ת"א בגביע המדינה בתום דרמה גדולה ובהארכה במשחק הגמר שהיה מול היריבה העירונית הפועל ת"א.

זכייתן של שתי הקבוצות לווה באמירות קשות, כאשר שחקני מכבי חיפה חגגו עם שירים בהם כינו את אוהדי מכבי ת"א: "גרמנים, ניאו נאצים" וכן גידופים ומילים פוגעניות כלפי בנות אוהדי מכבי ת"א, ואילו ניצחון המכבים מת"א במשחק הדרבי בגמר הגביע, הביא לאלימות יוצאת דופן דווקא מצידו של מאמן היריבה הפועל ניר קלינגר ועוזרו סלים טועמה.

כזכור, לאחר שכבשו שער שיוויון דרמטי בדקה ה-115 של המשחק, בהארכה, נפסל השער על ידי מערכת ה-VAR ושופט המשחק בשל עבירה שקדמה לשער, מה שהדליק מהומה גדולה מצד שחקני הפועל ת"א וצוות האימון.

במהלך ההתפרעות האלימה, ביצעו מאמן הפועל ועוזרו תנועות מגונות לעבר קהל אוהדי מכבי ת"א, והיום (שישי) יומיים לאחר המשחק, מגיב המאמן ניר קלינגר לסערה שחולל עם התנהגותו האלימה והפוגענית.

"כבר לאחר משחק גמר גביע המדינה ולאחר שנשלף לעברי הכרטיס האדום בחרתי שלא להתראיין בשל סערת הרגשות בה הייתי נתון, קשה לי לתאר עד כמה. העדפתי לא לדבר ולחכות לנשום ולהירגע", הסביר קלינגר את שתיקתו.

יש לציין כי קלינגר לא הודה בהפסד וסירב להודות ששער השיוויון נפסל בצדק. "אני משוכנע שאלמלא שיבוץ גרוע של צוות השיפוט והחלטות שיפוט גרועות להחריד היינו בוודאי זוכים בגביע המדינה, שאותו כל כך כל כך רצינו.

לקהל האדום שלנו, מתחשק לי לחבק אישית כל אחת ואחד מכם, אתם אדירים. תודה על תצוגת עידוד בלתי נשכחת ועל מאות הודעות תמיכה שקיבלתי מכם לאחר המשחק. ריגשתם אותי מאוד. וכמובן למשפחתי האהובה שעומדת לצידי כחומה בצורה בכל השמחות והסערות".

לדברי קלינגר, הסיבה להתנהגותו האלימה הייתה בשל קללות ושירי שנאה ונאצה שהופנו כלפיו מצידם של אוהדי מכבי ת"א. "מי שלא חווה זאת על בשרו יתקשה להבין. הקללות המרושעות גרמו לי להגיב בצורה שהגבתי, תנועה מגונה ולא ראויה, בלהט הרגע ובסערת הרגשות שבעבעה בי לאורך כל המשחק. הקללות והאיחולים למיניהם לא פסקו לרגע. הן עברו לי ליד האוזן, וכמו תמיד הבלגתי עד הרגע שבו הבנתי שזה לא רק הקומץ שיושב או עומד מאחורי הספסל שלנו מקלל וזורק חפצים, אלא רוב אוהדי היריבה שרים שירי נאצה", טען קלינגר.

"צר לי מאוד על כך שנשיא המדינה מר רובי ריבלין נחשף לדברים האלה במעמד כזה, צר לי בפני צופי הטלוויזיה שנאלצו לצפות ברגע הזה מבלי שנחשפו למה שהוביל אליו. בפניכם אני מתנצל. הילד שבי דיבר מגרוני, זה ששונא עוולות ומכיר רק שלוש מילים – צדק, הגינות וניצחון".

עוד כתב קלינגר, "כל יפי הנפש שמעולם לא חוו התקפות מילוליות ושירי נאצה לא יבינו לעולם את תחושת הגועל הקשה שאותה חשתי באותו רגע, אשר גרמו לי לעשות את שעשיתי. מבחינתי כפיות טובה היא התכונה הגרועה ביותר שאדם יכול לסגל לעצמו".

לדברי קלינגר, שחקן עבר במכבי ת"א שגם זכה איתה באליפות כמאמן, ההתנהגות שלו לא כוונה נגד המועדון הצהוב בו גדל. "מעולם לא התרסתי ולא התגריתי ולא אמרתי או עשיתי משהו שיפגע במועדון הכדורגל מכבי תל אביב. העובדה שבשתי העונות האחרונות אני מאמן את הפועל תל אביב ועושה זאת בתשוקה ובמסירות ומרגיש כל כך מחויב למועדון הזה, היא כי כזה אני. טוטאלי ומחוייב למקום העבודה שלי שקיבל אותי כל כך יפה ובזרועות פתוחות".

לסיום אמר קלינגר, "אני מאושר וגאה להיות המאמן שלכם – שחקנים, צוות, הנהלה ואוהדים יקרים, ומקווה שאמשיך להצעיד את המועדון המיוחד שלנו עוד שנים רבות. אני יודע וברור לי שמגיע לי לשלם על מה שעשיתי גם אם הדבר קרה מתוך סערת רגשות בעוצמה שקשה לתאר, ואקבל את הדין כמו גבר. מאחל לכולכם/ן שבת שלום ומבורך".