מכונת הנשמה
מכונת הנשמהצילום: איסטוק

הסערה סביב החלטת הרשויות מאנגליה לנתק ילדה חרדית ממכשיר ההנשמה נמשכת.

מדובר בפעוטה בת שנתיים וחצי בת למשפחה ישראלית, הסובלת מנזק מוחי. בהחלטתו הסביר שופט בית המשפט העליון המקומי כי “לאור הממצאים על הכאב והסבל שהיא חווה, אין זו טובתה של אלטע להמשך הטיפול הרפואי שמחזיק אותה בחיים. אני מקבל את ההחלטה הזו בעצב עצום”.

לאחר הפרסום של הפרשיה בכלי התקשורת בישראל, החלו גורמים שונים לנסות לפעול לשינוי ההחלטה הבריטית. זאת לאור התנגדותם הנחרצת של הורי הפעוטה המבקשים להמשיך ולטפל בה ולהביאה לישראל.

בריאיון לחדשות 12, אמר אביה אברהם פיקסלר, חסיד בעלזא: “במשך שנה שלמה היינו בבית החולים עם הרופאים ואף אחד מהם לא אמר שהיא סובלת. אני חושב שבתור אבא יש לי זכות לקחת אותה הביתה לישראל ולהשאיר אותה בחיים. אנחנו הורים ואנחנו אוהבים את הבת שלנו. ילד זה לא משהו שאנחנו בוחרים אלא מקבלים ואוהבים אותו כמו שהוא”.

אביה הפנה דרישה לרשויות בישראל, בבקשה שידרשו את החזרתה של ביתו לישראל: “אני חושב שישראל צריכה להרים את הקול ולהגיד ‘תחזירו לנו את האזרחית שלנו’. זה פשוט גזר דין מוות. לכל אחד מעם ישראל אמור להפריע כל אחד שיכול לעזור אמור לעזור. אני מתחנן באמת מכל הלב: תעזרו לנו להציל את הבת שלנו. אני אומר את זה עם דמעות בעיניים”

בימים האחרונים, פנו ממרכז 'עדי' המתמחים בטיפול בילדים עם מוגבלויות רפואיות מורכבות, ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, והבהירו כי הם מוכנים להעמיד צוות רפואי מותאם שיוכל לסייע בהבאה של הילדה ארצה והמשך הטיפול בה.

במכתב עליו חתום יו"ר 'עדי' האלוף במיל' דורון אלמוג נאמר: "כמי שמאמינים בזכות להעניק לכל אדם את השירות הרפואי, המקצועי והאוהב ביותר נרתמנו למשימה והחלטנו להעמיד לטובת הבאתה ארצה של הילדה אלטע את הצוותים הרפואיים והטיפוליים הטובים . אנו נכונים לבצע את המשימה במלואה בזמן המהיר ביותר וכן ללוות את שילובה במסגרת מתאימה בישראל"

ב'עדי' מקווים, כי היועץ המשפטי לממשלה, יפעיל את השפעתו על הרשויות בבריטניה, ויפעל לאשר את הבאתה של הילדה לטיפול רפואי בישראל.