חולון מול נס ציונה הערב
חולון מול נס ציונה הערבצילום: עודד קרני, מנהלת הליגה

רק שלוש פעמים בהיסטוריית רבע גמר הפלייאוף, הדיחה קבוצה ממקום 7 את הקבוצה שסיימה שניה בעונה הסדירה של ליגת העל בכדורסל. אחת מאותן הפעמים זה קרה להפועל חולון שהודחה על ידי הפועל חיפה בעונת 86/87.

הערב (מוצאי שבת) חולון הצליחה להימנע מלהירשם בדפי ההיסטוריה השליליים פעם שניה, כשגברה בסדרת רבע גמר הפלייאוף של ליגת העל בכדורסל, על עירוני נס ציונה במשחק השלישי והמכריע ביניהן, באולמה הביתי, בתוצאה

למעשה, קל זה לא היה לחולון. אחרי שלא הצליחה לנצח אותה לכל אורך העונה הסדירה, חולון הגיעה למשחק המכריע הערב עם שיוויון 1:1 וכשבשני המשחקים הקודמים מולה בסדרה, הייתה בעמדת נחיתות מול אלופת היורופקאפ הישראלית.

הערב, החולונים פתחו את המשחק טוב ולא איפשרו לכתומים מנס ציונה לברוח ליתרון דו-ספרתי, כמו שעשו להם בשני המשחקים הקודמים בסדרה, ולמשך שני רבעים וחצי ההובלה עברה ידיים והתוצאה הייתה צמודה צמודה.

אבל אז הלחץ נתן את אותותיו. הקהל החולוני שהגיע בהמוניו לאולם הטוטו שבחולון עודדו ודחפו, נס ציונה נקלעה לבעיית עבירות ועם המון לחימה ותשוקה, שחקני חולון הצליחו לפתוח פער שרק הלך ותפח. זה נגמר עם 76:85 לזכות חולון שמעפילה לחצי גמר רביעי העונה עם 1:2 בסדרת רבע גמר הפלייאוף ותשחק גם העונה בפיינל-פור הליגה הישראלית.

  • נס ציונה, שהייתה אחת מבין שתי הקבוצות היחידות בליגה שניצחה בעונה הסדירה באולמה של חולון, מסיימת את העונה. הקבוצה השניה שעשתה זאת, גלבוע גליל, תחכה לחולון בסדרת חצי גמר צמודה ומותחת לא פחות.