ערן זהבי
ערן זהביצילום: Roy Alima/Flash90

אלופה בידידות. נבחרת ישראל בכדורגל פתחה הערב (מוצאי שבת) את צמד משחקי הידידות שלה ברגל ימין כשגברה על נבחרת מונטנגרו בפודגוריצה בתוצאה 3:1.

כזכור, המשחק מול המונטנגרים אמור היה להתקיים באצטדיון סמי עופר שבחיפה, אך מבצע 'שומר חומות' גרם לאורחים לפחד ולבסוף הוחלט לקיים את המשחק בחוץ.

המשחק הערב מול המונטנגרים המדורגים במקום ה-64 בעולם, היה משחק הידידות הראשון מבין שניים שצפוי לנבחרת הישראלית שבעוד ארבעה ימים תשחק מול גדול שחקני הכדורגל בכל העולם, כריסטיאנו רונאלדו ונבחרתו פורטוגל. למעשה, המשחק הערב היה משחק הידידות הראשון מזה זמן רב של הנבחרת הישראלית, שאת משחק הידידות האחרון שלה קיימה בנומבר 2018, כשאנדי הרצוג עוד עמד על הקווים. אז, הביסה הנבחרת את גואטלמה בתוצאה 0:7 באצטדיון בנתניה.

כאמור, גם הערב ניצחה הנבחרת הישראלית שידועה כמי שמשיגה תוצאות טובות ומנצחת לרוב במשחקי הידידות שלה. האם זה עניין מנטלי בלבד?

הנבחרת עלתה לשחק מול מונטנגרו בצל הניפויים של שניים משחקני הנבחרת, מואנס דאבור ודולב חזיזה.

בעוד דאבור הושעה מסגל הנבחרת לאחר שעורר סערה גדולה ותמך בפורעים הערבים במהלך מבצע 'שומר החומות' וגרם למעשה לפילוג גדול בין השחקנים היהודים והערבים, חזיזה הושעה בשל דבריו נגד אוהדי מכבי ת"א במהלך חגיגות הזכיה של מכבי חיפה באליפות המדינה בכדורגל כשקרא לאוהדי היריבה המושבעת, "גרמנים, ניאו-נאצים".

נדמה כי ניקוי האורוות שנעשה תרם את שלו אך גם לא פחות מכך - חילוף אחד גדול.

אחרי מחצית ראשונה ביכולת בינונית ובהרכב הרגיל של הנבחרת, במחצית השניה חילוף אחד עשה את כל ההבדל, כאשר מוחמד אבו פאני, שחקנה של מכבי חיפה נכנס במקומו של הקפטן ביבראס נאתכו, בישל 2 שערים בתוך 2 דקות והנבחרת נראתה מצויין על כר הדשא. נראה כי הביקורת שספג הקפטן נאתכו בה טען כי היא בשל מוצאו בלבד ומאחר שהוא צ'רקסי, הייתה מוצדקת ומקצועית נטו.

כובש השער הראשון לזכות הנבחרת הישראלית היה לא אחר מאשר ערן זהבי, הכוכב של הנבחרת שכבש את שערו ה-26 בהופעתו ה-63 במדי הנבחרת. זהבי רחוק מרחק 6 שערים בלבד ממלך שערי הנבחרת בכל הזמנים, גדול החלוצים, מוטל'ה שפיגלר האגדי ועל הדרך עקף את אורי מלמיליאן כשהוא רחוק מרחק משחק אחד מאבי כהן ז"ל, שבמקום ה-21 בהופעות במדי הנבחרת.

בהמשך כבשו גם מנור סולומון שמועמד לעבר לקבוצות הגדולות ביותר בכדורגל האירופי וגדי קינדה, שחקנה של בית"ר ירושלים לשעבר שכיום משחק בארה"ב, כאשר כבש גם הוא מבישול של אבו-פאני.

פאטוס בצ'יראי, שחקנה המונטנגרי של בני יהודה בעונה החולפת רק צימק את התוצאה בבעיטת עונשין מ-11 מטרים, ונבחרת ישראל רושמת ניצחון ראשון במסע משחקי הידידות שלה. תנצח גם את רונאלדו?