נדב ארגמן
נדב ארגמןצילום: הדס פרוש, פלאש 90

פרסום הודעתו החריגה של ראש השב"כ נדב ארגמן אמש (שבת), עוד קודם צאת השבת עורר ביקורת חריפה בעיתונות החרדית בעקבות חילול השבת הכרוך בכך.

היומון החרדי "המודיע" המזוהה עם הסיעה המרכזית באגודת ישראל (בראשה עומד השר יעקב ליצמן) לא הסתיר את מורת הרוח.

"מדובר בהודעה חשובה אך קשה להבין מדוע לא יכלו בשב"כ להמתין עם פרסום ההודעה החריגה עד לצאת השבת וגרמו לחילול שבת", נכתב בידיעה עליה חתום א. פאר, הסופר הצבאי של העיתון.

היומון 'המבשר', המזוהה עם סיעת "שלומי אמונים" באגודת ישראל (בראשה עומד סגן השר מאיר פרוש) יצא גם הוא במחאה נגד חילול השבת.

"אישי ציבור הביעו תמיהה רבה ומורת רוח על כך שההודעה שאין בה שום דחיפות יצאה בשבת ללא שום צורך או חשש פיקוח נפש", נאמר בידיעה עליה חתום "כתב המבשר".

בהודעה, שפורסמה במהלך השבת, הזהיר ארגמן כי ייתכן שיהיו אנשים שיפרשו אמירות מסוימות כקריאה לפגיעה פיזית.

"מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי, זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית", כתב ארגמן. "יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות. זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית".

"כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש", הוסיף.

ארגמן קרא לנבחרי ציבור ומובילי דעה לצאת נגד האמירות. "לצד האחריות המוטלת על כתפי השב"כ יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם - מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו".