מפלגת ימינה
מפלגת ימינהצילום: Yossi Zeliger/Flash90

תודה לך, בראש ובראשונה, חבר הכנסת מתן כהנא. הטייס המטכליס"ט העשוי ללא חת. האידיאליסט. שר הדתות המיועד. עם כיפה, כמובן.

תודה לך על משפט שהוא שיעור לחיים, משפט היסטורי – "עת לאידיאולוגיה, ועת לרגיעה". המשפט המדהים הזה ילווה אותי ועוד רבים עשרות שנים קדימה, כמודל התמציתי ביותר ל – 'מהו החינוך הכי חלש, הכי לא יהודי והכי רופס שישנו?'.

בזכותך נוכל ביתר שאת להסביר לילדים שלנו שהאידיאולוגיה הישראלית, כלומר, תורת משה, "לא תהא מוחלפת, ולא תהא תורה אחרת מאת הבורא יתברך שמו". וגם כשיהיה קשה, אומר לילדי האהוב, גם כשכל העולם סביבך ירצה שתניח לאידיאולוגיה ושתהיה כמוהם - נטול אידיאולוגיה ונטול חיים אמיתיים שיש בהם בשביל מה לחיות ובשביל מה למות, גם כשתצטרך להילחם באויבינו, גם כשתצטרך להכריע את ההכרעות הקשות והמשפיעות ביותר על חייך, תזכור תמיד:  יהיו שישכנעו אותך (והם יהיו משכנעים, עשויים לא חת, ועם כיפה על ראשם, אולי) שעת להירגע מהאידיאולוגיה, יגידו לך – די, תנוח, תניח רגע (לארבע שנים, נגיד) את הנשק ממש באמצע הקרב ועכשיו תירגע, תתעסק במשכורת שלך, באוכל שלך.

נכון שזה מצחיק קצת, חמוד? אז ילד אהוב, תזכור – החיים הם מלחמה פנים ואחור, כך אמר הרמח"ל במסילת ישרים (ומתן קצת חולק עליו, אבל נו, בכל זאת, עם כל הכבוד...), אל תניח לרגע את החיים האמיתיים שלך, כדי לעסוק בכל הצדדים הנמוכים של חייך בלבד. היה תמיד עירני, דרוך, מאמין וסע קדימה. אז תודה, מתן.

תודה לך, חבר הכנסת גדעון סער. האידיאולוג הז'בוטינסקאי בגינאי מדינאי ועוד דברים שנגמרים באי. תודה על שיעור מופלא במאמר חז"ל "השנאה מקלקלת את השורה", וגם "הקנאה והתאווה והכבוד מוציאין את האדם מן העולם". תודה. בתור אבא, תמיד ניסיתי להסביר לילדים שלי כיצד באמת יכולה שנאה לעוור גם אנשים פיקחים ופשוט לקלקל כל כך, להרוס שנות דור קדימה את עם ישראל, את מדינת ישראל, עד כמה שנאה יכולה לגרום לחילול ה', לא לראות שום דבר מול העיניים, לא טובת האומה ההיסטורית, לא טובת האומה בהווה, בטח לא את נצח ישראל, התורה הנצחית ודבר ה'. אז הנה, ילד אהוב, תראה מה ששנאה יכולה לעשות. תראה כמה מילים מכובסות מנסות להסתיר שנאה יוקדת, כמו ילד קטן וטיפש. אז תודה לך, גדעון. לך בשנאתך זו והחרב את ישראל.

תודה לך, מנסור עבאס, עם המילים הכי יפות בגן. תודה! גם רשע כמוך יכול לגרום לדבר טוב בחייו.

איזה שיעור לימדת אותנו! בזכותך, בזכות מתק השפתיים הרעיל שלך, אנחנו זוכים להבין טוב יותר, ולומר בכוונה גדולה יותר עם ילדינו הטהורים "אשר בחר בנו מכל העמים, ונתן לנו את תורתו". אתה מזכיר לנו מי אנחנו, בני א-ל חי, עם שיש לו בשורה אלוקית בעולם, עם שחי חיי נצח, שרוחו רוח מלך ומקדם את העולם אל הצדק, היושר, הטוב והמוסר האלוקי שאליו הוא צועד.

תודה שאתה מזכיר לנו, כאילו שזה היה רק אתמול, את דברי אלוקים בפי המלאך לסבתך עליה השלום, הגר – "והוא יהיה פרא אדם, ידו בכל ויד כל בו", וכמה הדגיש החפץ חיים במכתבו – "התורה שלנו היא נצחית, ואם היא אומרת זאת על ישמעאל, משמעות הדברים היא, שישמעאל יישאר לנצח פרא אדם. גם אם יתאספו כל עמי התרבות שבעולם וירצו לחנך את ישמעאל ולעשותו בן תרבות, לא יעלה הדבר בידם. התורה העידה עליו שיהיה פרא אדם, ו"יהיה" פירושו גם לעתיד, לנצח". תודה, מנסור, באמת שמילאת את חובתך לאומה, היינו צריכים את התזכורת הזאת. עכשיו לך תנוח וזכור ותזכיר לחבריך את הכלל החשוב שאמר הרב צבי יהודה קוק זצ"ל על הערבים – "יש להם זכויות בארץ, אך לא על הארץ". גזור ושמור. תודה, מנסור.

תודה לך ניר, תודה לך עידית, על שיעור מופלא בפרשת השבוע. יותר חזק מכל הסבר, מכל סרטון. נו, אז איך מסבירים לילדים את סיפור המרגלים? איך נותנים להם שמץ מושג על השניים האדירים האלה, האלוקיים האלה, יהושע וכלב, שעומדים ככה, עוד שנייה רוגמים אותם באבנים, והם מחזיקים עמדה וצועקים בגרון ניחר ש'טובה הארץ מאד מאד', מזכירים בדמעות ש'ה' איתנו, אל תיראום'?? תודה לכם, בזכותכם יכולנו לספר לילדים שלנו השבת עליכם, על הסיטואציה הבלתי אפשרית שאתם נמצאים בה.

59 מרגלים, מוציאי דיבת הארץ רעה משכנעים אתכם שלטובת עם ישראל, לטובת המכנה המשותף הנמוך של עם ישראל, שווה לבגוד בה', שווה להוציא דיבת הארץ, להגיד כמה היא רעה ומליאה כאוס, כמה שום דבר לא מתפקד בה, כמה היא אוכלת יושביה. יהושע וכלב היו צריכים לעמוד מול עשרה מרגלים בלבד. אתם מול 59. והם חזקים, מוציאי הדיבה הללו, ורושפים אש, ואולי גם מאיימים, מי יודע. סיטואציה בלתי אפשרית, הסברנו לילדים שלנו. נו, אבא, אמא, ואיך נגמר הסיפור עם יהושע וכלב... כאילו, ניר ועידית? לא יודעים, חמודים, נתפלל עליהם. נשתטח על קברי אבות, 'ה' תושיעם מעצת מרגלים'! תודה לכם, ניר ועידית, מתפללים עליכם מאד. בשיא הרצינות –מה שם האמא?  עם ישראל לדורותיו סומך עליכם שתכתבו את הפרק הבא בתנ"ך בחותם אמת אלוקית, ולא חלילה תכרתו ברית חדשה, מזוייפת עד מוות.

תודה לך, חבר הכנסת נפתלי בנט, המטכליסט העשוי ללא חת, האיש והכיפה, האיש והאידיאלים, האיש והענווה. תודה לך על שיעור בנאמנות. נאמנות לעם ישראל, נאמנות לארץ ישראל, נאמנות לתורת ישראל. הגדרת מחדש את המושגים בגידה, שקר ומרמה. אתה עוזר לנו לדייק מחדש מושגים בחינוך ילדינו – נאמנות, אמת, יושר. אתם מבינים, ילדים, למה השאלה הראשונה שנשאל אדם בבית דין של מעלה היא 'נשאת ונתת באמונה'? כן כן, עוד לפני – 'הייתה לך כיפה על הראש (כמו שיש לעלק ראש הממשלה הבא שלנו)?' 'הנחת תפילין?' 'אכלת כשר?'. דבר ראשון – האם נשאת ונתת באמונה? היית ישר? גם כשיכולת להרוויח המון על ידי שקר, נשארת נאמן? וזה קשה, ילדי האהוב, כי העולם הזה כל כך מפתה ומציע רווחים קלים ומיידיים עם שקר.

אנשי אמת מקבלים שוטף פלוס פלוס... אתה יודע, חמוד, שכיפה זה לא מספיק? שלאכול כשר זה לא מספיק? אמונה, אמינות, יושר, יראת שמיים – בלי זה אתה תתרסק ברגע אל מול קושאן שמן במיוחד, תמכור את הנגב, תשמיד את עתידו היהודי של עם ישראל בהינף מחוייך ופוטוגני, תמכור את התורה, תמכור את הנצח, תרגיש שניצחת ואתה על הגובה, ופשוט תשכח לחלוטין לפני מי אתה עתיד באמת לעשות משא ומתן. תודה, נפתלי.

תודה נוספת, לך, נפתלי, על שיעור באמונה בה'. גם אתה עזרת לנו לספר פרשת שבוע השבת. המרגלים היו צדיקים, כשרים, משה רבנו איתר אותם בפינצטה. מה קרה להם? איך מסתבר שכבר מהרגע הראשון, מרגע שהם יצאו למשימה שלהם (עוד אפילו לפני הבחירות!) הם כבר היו סגורים על העצה הרעה שלהם? איך יכול להיות שהם עשו את תרגיל ההטעיה עם האשכול המרשים והנוצץ, ובסוף חתכו חזק וצעקו 'אפס כי עז העם'? מה קרה להם? ובכן, חמודים, זה אולי יישמע לכם קצת מוזר, המרגלים באמת חשבו על טובת עם ישראל! זה כל מה שעניין אותם!

הם באמת חשבו שיותר טוב להישאר במדבר, באטמוספרה אלוקית של מן ושלו ומשכן וענני כבוד. ארבעים יום בארץ הם רק למדו פסקאות על אהבת ישראל, על ההקרבה למען עם ישראל. הם ידעו שהם אולי מחסלים את הקריירה הפוליטית שלהם, אבל טובת עם ישראל הייתה על הכף! נו, אבא, אז למה כזה עונש חמור, למה הם הפכו להיות רשעים גדולים כל כך?? כי, ילד מתוק שלי, הם שכחו דבר אחד, שהוא הכל – את ה'.

אז אתם, מרגלים נכבדים, חושבים שזו טובת עם ישראל. אין משה רבנו? אין גדולי הדור? אין ה' בעולם? אין תורה? אבל... אבל... אבל... טובת עם ישראל!! העם צריך אטמוספרה נורמלית... אז תודה, נפתלי, שלימדת את כולנו שאמונה בה' זה גם לאידיאליסטים. גם אידיאליסטים צריכים לזכור שמעל כל סברה אידיאליסטית שלהם, יש ה', יש נצח, יש משה רבנו שבכל דור ודור. תודה.

"תנו תודה לה' אלו' ישראל". כך ביקש יהושע מעכן, אחרי שמעל בחרם. עוד לא מאוחר. עזבו הכל, תסתכלו לקב"ה בעיניים ותנו תודה, תודו ותעזבו. ומודה ועוזב – ירוחם.

ולהבדיל –

תודה לכם, רבותינו, מאירי דרכנו, 'משה רבנו' של דורנו. אתם, שמלאים בתורה – חכמת אלוקים, שאתם לנו עיניים ומצפן, ומכוונים אותנו כל שניה ושניה, מזכירים לנו כל הזמן שאנו במלחמה פנים ואחור, כפרטים וכאומה, ולכן לא נניח לרגע את החיים שלנו בצד. מזכירים לנו מהי אהבת ישראל ואחדות אמיתית, וכמה רעות הן השנאה, הקנאה, התאווה, הכבוד. מזכירים לנו איזו סגולה יקרה אנחנו, איך נבחרנו מכל עם, וכמה אחריות רובצת מתוך כך על כתפנו.

מזכירים לנו שה' איתנו, שאין ממי לפחד, שיש לנו כוח וכנפי רוח שבהם עלה נעלה. שמלמדים אותנו כל הזמן ש'ראשית חכמה' – כל חכמה! – 'יראת ה''.

שאמינות ויושר הם הבסיס של כל החיים. שאמונה בה' היא עצם החיים, לא פריווילגיה שמשתמשים בה וזורקים. תודה לכם. אתם מעניקים לנו חיים אמיתיים בתוך עולם מלא שקר, ועוזרים לנו להחזיק עמדה צלולה כמו מים חיים, גם מול גלים אדירים שמאיימים לשטוף הכל.

תודה לך ה' יתברך. אשרינו, מה טוב חלקנו, מה נעים גורלנו ומה יפה ירושתנו.