מוטי יוגב
מוטי יוגבצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

משך כל שנותיה של מדינת ישראל, אנו בוויכוח ציבורי, על צביונה ודמותה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ציונית ודמוקרטית.

זהו מאבק ערכי של אמונות ודעות, עם השלכות על כל תחומי החיים: החינוך והזהות היהודית, חוסן המשפחה, המענה החברתי - כלכלי, חיזוק ההתיישבות, מערכת המשפט והתקשורת, מדיניות החוץ והביטחון ומישורים רבים נוספים.

מה ענינה של הציונות הדתית? מדוע חיונית מפלגה ציונית-דתית בישראל? ענינה המרכזי של הציונות הדתית, להוסיף לציונות, לעם ישראל ולמדינת ישראל, את המשמעות ההיסטורית, האלוקית שלהם, כשלב משמעותי מאד בגאולת ישראל ולהשפיע על המשך קידום של עם ישראל ומדינת ישראל ברוח זו. לאורך השנים, הצמיחו הציונות הדתית וחינוכה, מאות אלפי בנים ובנות מסורים לעם, לתורה, לארץ ולמדינה, את המנגינה הזו, אי אפשר להפסיק.

בחיים השלטוניים במדינת ישראל, המשפיעים על קבלת ההחלטות במישור הציבורי, הם בעיקר הכנסת והחלטותיה - והממשלה ושריה. אמנם משפיעים גם בחינוך, במערכת המשפט, בתקשורת ובגופים שונים בחברה, אך השפעת גורמי המימשל בדרך כלל חזקה מאד.

לכוח הפוליטי כוח רב השפעה על הצביון של העם והמדינה ועל הקצאת המשאבים השונים, בראשם תקציבי המדינה, לפעול בכוון וברוח הרוב השולט בכנסת ובממשלה.

על כן פעלו מנהיגי הציונות הדתית משך השנים מאז ייסוד המדינה, בתחושת אחריות ושליחות להשפיע מרוחם ככל יכולתם, על ייצוג פוליטי מירבי בכנסת ובממשלה שתהיה מחויבת לזהותה היהודית - ציונית של המדינה וליתר הערכים הציוניים- דתיים.

בעשור האחרון מאז השתלט נפתלי בנט על הבית היהודי ואחר כך פרש ופיצל את הכוח של הציונות הדתית, לא סולם הערכים הציוני- דתי והאידיאולוגיה הם שהובילו את ייצוגנו ופועלנו הפוליטי, אלא שיבוש ערכי שהפך בנמיכות קומתו בחורף שעבר, לסיסמת בחירות: "לא קורונה לא מעניין", זאת בשעה שראש הממשלה בנימין נתניהו, היה לראש הממשלה הראשון בעולם, שהוציא את מדינת ישראל מרעה חולה זו.

מעולם לא מצאנו את נציגי הציונות הדתית שאינם דוברי אמת ועובדים על הבוחרים בהם, ברמה כה קשה של רמיה אידיאולוגית וערכית.

ללא אידיאולוגיה ובעצם כן עם ערך אחד שמילא את על עולמם: להדיח ראש ממשלה חזק שהשמאל לא הצליח להדיחו ובא בנט באינטרס אישי, בשותפות לשמאל ולנציגי הערבים הלכאורה מתונים ופעל למניעת הקמתה של ממשלת ימין והדחת ראש הממשלה בנימין נתניהו. מזה שנים שאיני מאמין לבנט וחבורתו, לא בחרתי בהם, לכן גם לא התאכזבתי מהם.

בבחירות האחרונות בחרתי במפלגת הציונות הדתית בראשות בצלאל סמוטריץ, מפלגה שסולם ערכיה הוא הקרוב ביותר למפלגה שבחרתי בה עד כה - מפלגת הבית היהודי, שאיבדה את האמון הציבורי בה ובמי שעמדו בראשה.

אם מפלגה ציונית דתית אכן חיונית להשפעה על כל היקר לנו בארץ ובמדינה, עלינו לחזור ולהקים מחדש מפלגה דתית, לאומית ודמוקרטית, כזו שתחזור ותאסוף את כל מי בציבור הדתי לאומי שהאידיאולוגיה הציונית- דתית יקרה לו והוא חש אחריות להמשך השפעת ערכיה בכל מישורי החיים בישראל.

הרבה אתגרים ושליחויות לפנינו, מפלגה ציונית דתית/ דתית לאומית ודמוקרטית, המכילה כמה שיותר חברים וחברות מציבור הציונות הדתית לגווניו, היא אחת מחובותינו בעת הזו.

מרדכי - מוטי יוגב - אל"מ במיל. וח"כ לשעבר בבית היהודי