הנזק שנגרם לרכב
הנזק שנגרם לרכבצילום: חוננו

אב ושלושת ילדיו הותקפו בשכונת אבו טור בירושלים. כ-20 מפגעים יידו לעברם אבנים, אשר פגעו ברכב וניפצו את שמשותיו.

האב התלונן במשטרה, אולם יומיים לאחר מכן נסגר התיק בסיבת "עבריין לא נודע". כעת מבקש עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו לקבל את חומרי החקירה על מנת להגיש ערר על סגירת התיק.

התקיפה אירעה ביום רביעי לפני כשבוע וחצי, בשעת אחר הצהריים. האב וילדיו, בני 6, 11 ו-12 וחצי, נכנסו בטעות לרחוב 'המפקד' בשכונת אבו טור. בהמשך הרחוב נערים ערבים זיהו אותם כ'יאהוד', ואט אט התאספו סביבם כ-20 ערבים, שהחלו ליידות אבנים רבות על הרכב, כשכל בני המשפחה בתוכו.

רק לאחר רגעים ארוכים הצליל הנהג להיחלץ מהמקום. שמשת הרכב האחורית התנפצה לחלוטין, הפח ניזוק ועוד. אך בנס לא נפגעו הנהג וילדיו.

הנהג הגיש תלונה במשטרה, אולם פחות מיומיים לאחר מכן, ביום שישי בבוקר, גילה לתדהמתו כי התיק נסגר בעילת "עבריין לא נודע".

עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו מתח ביקורת על התנהלות המשטרה: "כל תקיפה באבנים חמורה ומהווה סכנת חיים ממשית, וודאי כאשר היא מתבצעת כלפי רכב בו שלושה ילדים קטנים. לא יתכן שתיק כזה ייסגר תוך פחות מ-48 שעות. אלי ואל מרשי לא הגיעה כל הודעה בדבר קיום 'כפל תיק'. יתרה מזאת, התיק נסגר בעילת 'עבריין לא נודע', והמשטרה סירבה לנפק למרשי אישור נפגע איבה. אנו מצפים שהאזרחים ידעו שאלו הפוגעים בהם נלכדים ומועמדים לדין. נמשיך לעקוב אחר מיצוי הדין עם המחבלים".

כאמור, כעת מבקש עו"ד בלייכר את חומרי החקירה בתיק, בכדי לבחון הגשת ערר על סגירתו.

ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: ''אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול פעלו בנחישות במהלך השבועות האחרונים לשמירת הסדר הציבורי לאור ריבוי ארועי הפרות סדר אלימות כלפי אזרחים וכלפי כוחות המשטרה ובאירועים אלו הגיבה המשטרה בנחישות וביצעה מעצרים של חשודים המעורבים בהתפרעויות האלימות.

''מאחר וארעו מספר מקרים בהם הושלכו אבנים וחפצים במקום, פעלה המשטרה בכלל האמצעים והיכולות שעומדים לרשותה ונעצרו מספר חשודים. כלל אלו רוכזו לתיק חקירה מרכזי שעודנו מתנהל, ותיק החקירה הפרטני נשוא פנייתכם הנו "'כפל תיק' ובמסגרת הליך טכני הוא נסגר, לא לפני שהאזרח קיבל לידיו את האישור הרלוונטי לאירוע''.