הרב חיים צבי פוקס
הרב חיים צבי פוקסצילום: נריה זקס

הרב חיים צבי פוקס, ותיק הר"מים בישיבת ההסדר בקרית שמונה, הלך לעולמו היום (ראשון) והוא בן 70. הוא ייטמן בבית העלמין בקרית שמונה.

בשעה 17:00 בהיכל ישיבת ההסדר קרית שמונה יישאו דברי הספד לזכרו. הלוויתו תתקיים בשעה 18:30 בבית העלמין בעיר.

במודעת האבל של ישיבת קרית שמונה נכתב: "ישיבת קרית שמונה מתאבלת מרה על הסתלקותו הפתאומית של ותיק הר"מים בישיבה בעומדו על משמר הקודש בישיבה".

על הרב פוקס נאמר כי הוא "הרביץ תורה ויראה בישיבה ובעיר למעלה מארבעים שנה והעמיד תלמידים הרבה".

הרב פוקס נכנס לתפקידו כר"מ בישיבה בגיל 27 ושימש בתפקידו במשך 43 שנה. בנוסף, העביר שיעורי תורה ברחבי בעיר במשך למעלה מ-40, כולל שיעור דף יומי שהעביר מדי יום במשך למעלה מ-30 שנה.

לפני כחודשיים-שלושה הוא התמוטט בבית המדרש, אבל לאחר בדיקות מקיפות לא נמצא דבר. הבוקר, כדרכו בשעת בוקר מוקדמת, ישב הרב בחדר הר"מים ולמד תורה עד רגעיו האחרונים, כאשר ניסיונות ההחייאה נמשכו כשעה אך ללא הצלחה.

יועץ התקשורת אודי טנא, בוגר מחזור כ"ח בישיבה, ציין: "עם ישראל איבד הבוקר את אחד מהאנשים הצדיקים שידע, אוהב תורה, עם וארץ, שזכיתי שיהיה מורי ורבי לאורך שנים ארוכות. גדולתו של הרב הייתה בפשטותו, יושרתו וענוותו. הוא אהב ללמוד תורה, כפי שאהב את החיים והיה הבן אדם הכי חי שיש. זכיתי לאורך השנים להיות אחד מתלמידיו הקרובים, וזוהי בעצם ההרגשה של כל מי שלמד בקריית שמונה ומאז מרגיש הכי קרוב אל הרב זצ"ל".

מאיגוד ישיבות ההסדר נמסר: "אנו מבכים ודואבים עם היוודע דבר פטירת הרב חיים צבי פוקס זצ"ל, ר''מ בישיבת קריית שמונה. הרב פוקס העמיד דורות רבים של תלמידים שגדלו לאור דרכו החינוכית ולמדו ממנו את תורתו. דמותו הייחודית והמאירה תחסר לאלפי תלמידיו ולעם ישראל כולו. תהא נשמתו צרורה בצרור החיים".