בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

בשבועות האחרונים אני משתדל שלא לקבול על הרשעה ועל החושך אלא לנסות ולהוסיף צדק ואור. אם לא במעגלים הלאומיים לפחות במעגלים הפרטיים והחינוכיים.

הכאב על הפרת הבטחת הבחירות של נפתלי בנט בערוץ 20, יחד עם הכאב על מחול הטירוף ההיסטרי שגוררים אותנו חברינו מהליכוד והציונות הדתית כאילו ממשלת בנט לפיד היא היא חורבן הבית השלישי גרם לי להצטנף בארבע אמותי. קשה לי עם הפרת ההבטחה וקשה לי עוד יותר עם מחול ההיסטריה והטירוף. אז גזרתי על עצמי שתיקה.

ואז הגיע ראש הממשלה נתניהו עם השקר הענק הזה שהטיח לכולנו בפרצוף. ״לא תכננתי להקים עם רע״מ ממשלה״. דבר חמור הוא להבטיח ולא לקיים. הוא אמנם קורה כאן כל הזמן אבל צריך למחות עליו. דבר אחר הוא להסתכל לנו בעיניים ולשכנע אותנו שאור הוא חושך ויום הוא לילה. זה לא שקר. זה הרבה יותר חמור מזה. זהו אובדן מוחלט של קשר עם המציאות.

לא תכננתם להקים ממשלה עם רע״מ? אתם חושבים שאנחנו מטומטמים? מכבשי לחצים אדירים הפעלתם על ח״כ סמוטריץ שיסכים ללכת עם רע״מ לממשלה. החרדים תוקפים אותו עד היום על כך בחריפות על וקוראים לו סיקריק. ואתם לא תכננתם להקים ממשלה עם רע״מ?!

נתניהו: מגנים כל הסתה מכל צדערוץ כנסת

ומה עם חבר מפלגת הליכוד ששפך את זעמו על ח״כ שמחה רוטמן בעקבות הסירוב שלהם ללכת עם רע״מ והבטיח לו שינגן בגיטרה כשיפנו אותו? ומה עם הרב טאו שהוזעק מבית המדרש כדי לחתום על אישור ללכת עם רע״מ לממשלה כיוון שזה קידוש ה הגובר על חילול ה׳? והרב שמואל אליהו שצעד בעקבותיו? מי הפעיל עליהם מכבש לחצים כדי שיתמכו בממשלה עם רע״מ?

כל אלו חלום היו? סתם כך ישבו לישיבת חירום בביתו של הרב דרוקמן שמונה רבנים כדי לדון בהצטרפות רע״מ לממשלה? סתם כך הביא ח״כ מהליכוד את מנסור עבאס לפגישה אצל הרב דרוקמן? כל זה בשביל תמיכה עתידית אולי בבחירה ישירה. נו באמת. זאת הערכה שלכם לבוחרים שלכם? אתם חושבים שהם כל כך מטומטמים שגם אם באמצע היום תגידו להם שיש חושך בחוץ הם יאמינו לכם. התנתקתם סופית מהמציאות?

ואם כבר דיברנו על מידת האמת שלך, אדוני ראש הממשלה, אז ברשותך עוד שתי הערות קטנות.

״הונאת המאה״ - ראיתי שאחרי שמירי רגב שהכתירה את המהלך של בנט בתואר הונאת המאה החלטת לאתגר אותה ולקרוא לה ההונאה הגדולה בהיסטוריה. ובכן איני יודע מהי ההונאה הגדולה בהיסטוריה. גם איני יודע מה תהיה הונאת המאה, עברו רק עשרים שנה מתחילתה.

אני כן יודע שנכון לעכשיו הונאת המאה ה-21 הגדולה ביותר היא הונאת ההתנתקות שהיית שותף שלה כמעט עד הדקה התשעים (נזכרת להתפטר רק אחרי שהצבעת כמה פעמים בעדה ורק אחרי שלא ניתן היה לעצור אותה) הונאה שלא נקפת אצבע כדי למנוע אותה. הונאה שבמסגרתה סיבכתם אותנו עם החמאס וגירשתם לשווא אלפי יהודים מאדמתם. כן גם לא שכחנו מי דיבררה את אותה הונאת המאה בחפץ לב ובנפש שמחה. לא שכחנו.

והערה אחרונה - אדוני ראש הממשלה וגברתי שרת התחבורה. אני במקומכם הייתי נזהר מלהשתמש בביטוי ״לא נשכח ולא נסלח״. מישהו עלול להיזכר שבביטוי הזה בדיוק השתמשו כלפיכם בזמן ההתנתקות ולתהות האם נכון היה לשכוח ולסלוח לכם על מה שעשיתם לנו אז. אני אגב כמו רבים אחרים, סלחתי לכם, אבל אני לא בטוח שכולם.