בדברים חריפים מבקר הפובליציסט והמשפטן דב הלברטל את התנהלותו של יו"ר 'ימינה', חבר הכנסת נפתלי בנט העשוי להתמנות בימים הקרובים לראש הממשלה.

"זהו סופו של פלג גדול בציונות הדתית ולא סופו של בנימין נתניהו", אומר הלברטל. "קם בנט, איש ציונות דתית, ויחד עם חברי כנסת נוספים מהציונות הדתית מוכרים את נשמתה של הציונות הדתית לתומכי טרור ולשמאל ישראלי רדיקאלי כמו מפלגת העבודה ומקבלים את הנרטיב של הערבים. זה מה שעושה בנט".

הלברטל מפרט את האופן בו מבצע בנט את מהלכיו בשני שלבים: "שלב ראשון להפר את כל ההבטחות המהותיות שהוא הבטיח לבוחרים שלו, והשלב השני הוא תפיסה תודעתית של אני ואפסי עוד. עם שני הדברים האלה הוא מוכר את נשמתה של הציונות הדתית".

"לערכתי 60 אחוז מהמצביעים שלו לא האמינו שזו אופציה בכלל", אומר הלברטל על רעיון החבירה לשמאל. "כל אחד מבין שיכולים להיות שינויים בפוליטיקה, אבל מדובר כאן בהפרת הבטחות יסודית, לא שיתוף פעולה עם תומכי טרור, לא שיתוף פעולה עם שמאל ישראלי רדיקאלי, לא שיתוף פעולה עם לפיד, והכול עם חתימות מול המצלמות".

בדבריו מזכיר הלברטל את ימיו בעבר כראש המשמרת הצעירה של המפד"ל, ימים בהם פעל מול אנשים כדוגמת הרב חנן פורת ז"ל אותו הוא רואה כאידיאולוג נחוש, ולעומת זאת כיום "לאן הגענו, אנשים מחללים שם שמים ואת שמה של הציונות הדתית".

הלברטל אינו מקבל את ההשוואה בין המעשה שעושה בנט למעשיהן של המפלגות החרדיות המתמרנות בין ממשלות שמאל וימין כחלק מתפיסת עולמם. הלברטל קובע ומזכיר כי זו דרכם של הפוליטיקאים החרדים המבהירים שיחברו לכל מי שייתן להם יותר, גם אם יהיה מדובר ברשימה המשותפת, "אבל הציונות הדתית, שאני מכיר אותה לפניי ולפנים, זו שרואה בארץ ישראל השלמה ערך, רואה בערבים פורעי חוק?".

"נכון לזה בנט לא עובר את אחוז החסימה, ומי שלא עובר את אחוז החסימה הולך להיות ראש ממשלה בישראל. אני האחרון שאתפלא אם מחר בנט יקים מדינה פלשתינית כדי להרגיע את העם או כי אין אופציה אחרת או כדי לפתור בעיות כלכלה. איך נותנים לאיש הזה להמשיך?", שואל הלברטל הסבור כי גם סער וגם ליברמן שותפים לקריסת הערכים האידיאולוגית שמתרחשת וככאלה הם יחברו גם למהלך כזה של הקמת מדינה פלשתינית.

"בנט גנב והונה את הציונות הדתית וחילל את שמה ואת שם שמים", מחריף הלברטל את דבריו ומוסיף כי לטעמו יש לחוקק חוק יסוד ולפיו מי שמרמה את בוחריו יעמוד לדין וייפסל מכל כהונה.

האם לתפיסתו זו סער היה יכול להפר את הבטחתו שלא לשבת עם נתניהו? האם סמוטריץ' היה צריך להפר הבטחתו שלא לשבת עם מנסור עבאס כדי להקים ממשלת ימין? הלברטל עורך הפרדה בין הפרות שוליות לבין הפרה מהותית של כלל הערכים של הציונות הדתית כפי שבנט עושה. "איפה כל האחרים? איפה סילמן? איפה אורבך? נפולת של נמושות", קובע הלברטל המשוכנע שלא יתכן שאישים אלו מטיפים בעד ארץ ישראל וההתיישבות וביום אחד הם משנים הכול. "זו תרמית והונאה של מצביעים".

"כשאני מצביע בקלפי אני נותן את נפשי ואת הערכים שלי בהצבעה הזו, אני רוצה לשנות את דמותה של המדינה. תאר לך שהוא היה גונב לחמניה בסופרמרקט, היו שמים אותו בבית הסוהר. הוא גנב את נפשותיהם של עשרות ומאות אלפי מצביעים", אומר הלברטל ומוסיף: "האיש הזה הוא נוכל מהמדרגה הראשונה. הוא מוכר את נשמתה של הציונות הדתית", הוא שב וקובע.

הלברטל אינו מתרשם מצעקותיהם של המפגינים ליד בתי הח"כים של 'ימינה' או מהפנייה שלהם לבני משפחות הח"כים. לטעמו כאשר נעשים מעשים חמורים כפי שעושים בנט וחבריו למפלגה הרי שגם בני משפחותיהם אשמים במתרחש. "הם ראויים לכל רגע של מחאה תקיפה. בעיניי זה לגיטימי. אם לו אין גבול והוא מוכן למכור את המשפחה שלי בנזיד עדשים בלל תאוותנות שלטון בלתי מרוסנת. בנט הוא זה שאמר לפני הבחירות שזה צעד בלתי מוסרי להיות ראש ממשלה בלי תמיכה ציבורית".