יו"ר ימינה וראש הממשלה המיועד נפתלי בנט מסר הצהרה הערב (ראשון) שבה דחה את המתקפה של הליכוד וראש הממשלה נתניהו, והזהיר מ''מכונה אלימה'' שמסיתה נגד חברי הכנסת של ימינה ותקווה חדשה.

''בעוד מספר ימים נשביע, בעזרת השם, ממשלה חדשה. כדרכו של עולם, חלק מהמפלגות יכללו בה, ואחרות ישבו באופוזיציה. ממש כפי שאנחנו, בימינה, מתפקדים עד עצם ימים אלה כאופוזיציה לממשלה הנוכחית'', אמר בנט בפתח דבריו.

''זה הכל. זה לא קטסטרופה, זה לא אסון. חילופי ממשלה. אירוע רגיל ומובן מאליו בכל מדינה דמוקרטית. המשטר במדינת ישראל אינו מלוכני. לאף אחד אין מונופול על השלטון. כל שלטון, מטבע הדברים, מסתאב ומתנוון אחרי שנים ארוכות, הוא מוחלף, וחוזר חלילה. זהו מחזור החיים הבריא במדינה נורמלית''.

לדברי בנט הממשלה החדשה תעמוד בסופו של דבר למבחן העם. ''ישבנו מוקדם יותר כל ראשי המפלגות יחד, ואני יכול לומר לכם שיש רוח טובה בין כולם, ובעיקר רצון לגשת לעבודה כמה שיותר מהר. נפעל כדי לא לאכזב אתכם, כדי שתרגישו שלמישהו שם בירושלים אכפת מכם, שהשרים עובדים בשבילכם. לא בשביל עצמנו. בשבילכם''.

בנט התייחס לביקורת על ממשלת האחדות ואמר כי ''אפשר לדבר נגד, לכתוב נגד ואף להפגין נגד. לא כל התנגדות לממשלה היא הסתה, ואסור לחסום בפייסבוק מאמרי ביקורת, חריפים ככל שיהיו. במהלך שנותיי בפוליטיקה הבנתי שמנהיג חייב לדעת להקשיב לביקורת, להכיל אותה, וגם אם היא לא צודקת או מוגזמת - לפתח עור עבה וכושר עמידה, ולהמשיך הלאה.

''אבל - ביקורת מחד, והתנהגות מדאיגה מאידך. בשבועות האחרונים מופעלת מכונה אלימה על חברי כנסת מימינה ומתקווה חדשה: זה מבצע ממומן, מנוהל, שמטרתו לשבור אותם, על מנת שיערקו ויצביעו נגד הממשלה החדשה. במבצע הזה, לצערי כל האמצעים כשרים.

''שמעתי את נתניהו היום אומר לתומכיו, ממש בשפה הזאת: 'אל תפחדו להיכנס בהם'. 'להיכנס בהם', זה לעקוב יום שלם במכונית אחרי חברת כנסת, עם רמקולים מחרישי אזניים, להפחיד את ילדיה בדרך לבית ספר, לאיים בפיטורים מהעבודה, ולשלוח קללות ואיומים מכל עבר. אני קורא מכאן למר נתניהו: תרפה. תשחרר את המדינה להמשיך הלאה. מותר לאנשים להצביע בעד הקמת ממשלה גם אם אתה לא עומד בראשה. ממשלה שהיא, אגב, עשר מעלות יותר ימנית מהנוכחית''.

בנט טען כי נתניהו שיקר כשאמר שלא התכוון להקים ממשלה עם מנסור עבאס. ''נתניהו טען היום בקולו שהוא מעולם לא הסכים להקים ממשלה שנשענת על מנסור עבאס. כולנו מבינים שהוא אינו דובר אמת. כולנו צפינו ב'אבו יאיר' מחזר אחרי מנסור עבאס. הרי אני הייתי חלק ממשא ומתן להקמת ממשלה בראשות נתניהו עם רע"מ, ויודע בדיוק מה נתניהו הבטיח להם. הרי כל המשא ומתן שלנו עם רע"מ התבסס על מה שהליכוד כבר התחייב לתת, רק שאנחנו היינו קצת יותר קשוחים ושמרנים. הדברים מתועדים ואני מניח שעוד יחשפו.

''על מי נתניהו חושב שהוא עובד? הבדל היחיד ביני לבין נתניהו בהקשר הזה הוא שנתניהו מסתיר את פגישותיו עם מנסור, ואני לעומת זאת מכבד את מנסור ולא מתחבא. אני אומר את הדברים לציבור כפי שהם.

''נתניהו גם מספר לכם שמוכרים את הנגב. שוב, שקר מוחלט. האמת היא שנתניהו הוא שמכר את הנגב משך 12 שנות שלטונו, לבנייה בלתי חוקית, לאלימות, לפרוטקשן, לפריצות לבסיסי צה"ל ולאובדן משילות רחב. תכנית ההסדרה שלנו עושה את הפעולה ההפוכה - מטרתה להחזיר את המשילות, ולפעול לריכוז הבדואים מכל הגבעות מסביב, לתוך יישובים מוסדרים. זה טוב לבדואים וטוב למדינה. במקום לגלגל את הבעיות הלאה, בכוונתנו לטפל בהן''.

בסיום דבריו פנה לנתניהו לאזרחי ישראל: ''נתניהו גם מכריז שמדובר בממשלת שמאל קיצונית. זה עוד שקר. ממשלה שאני עומד בראשה, איש ימין, חובש כיפה, בשר מבשרה של הציונות הדתית, ממשלה עם רוב למרכז-ימין, גם בקבינט ובפורומים האחרים, היא ממש לא 'ממשלת שמאל'. ובכלל, זה לא 'אנחנו והם'. אף אחד כאן לא אויב. יש אזרחים בעד, ויש נגד, יש רבנים בעד ויש נגד. יש לפעמים באותה משפחה כמה דעות שונות, ואפשר להסתדר. הכל טוב.

''מר נתניהו, אל תותיר אחריך אדמה חרוכה. כולנו, כל העם, רוצים לזכור את הטוב שהבאת בעת שירותך, ולא חלילה רוח רעה שתותיר עם פרידתך. אני מבחינתי, אמשיך לנהוג בך בכבוד''.

בנט הפציר ביו"ר הכנסת יריב לוין, ''תקבע ליום רביעי הקרוב את ההצבעה להקמת הממשלה. כך ראוי, והסמכות בידך. אנו יודעים שנתניהו לוחץ עליך לעכב את ההצבעה, לדחות, למשוך, בעוד חמישה ימים, כדי לתת עוד זמן לציד העריקים. זו אולי טובת נתניהו, אבל אתה יודע, יריב, זו לא טובת המדינה. גם בליכוד כבר מזמן מבינים את זה. שחרר אותנו מעוד ימים ארוכים של רעל, אש, ותימרות עשן.

''יריב, נשבעת אמונים למדינה, ולא לאדם מסוים. העם מצפה ממך שתעשה את זה. אני מודה למי שתומך בי ובחברי הכנסת של ימינה, של תקווה חדשה ושל כל הקואליציה. החיזוק הפומבי שלכם חשוב לנו. אבל, אני גם מבין את אלו בציבור שחוששים ויש אנשים טובים שמרגישים נבגדים. אני מצטער על הפגיעה בכם.

''פעלתי מאז הבחירות בכל כוחי למענכם, ולאור המצפן העליון - טובת מדינת ישראל. אנחנו נעשה הכל כדי ששנה מהיום תסתכלו אחורה ותמצאו בליבכם את המקום להבין את ההחלטות שלי. בעזרת ה', נצליח. תודה רבה", כך בנט.