קביעת מזוזה בבית המדרש על שם יהודה גואטה הי"ד
קביעת מזוזה בבית המדרש על שם יהודה גואטה הי"דצילום: רועי חדי

צה"ל הוציא צו תיחום ליישוב 'אביתר' בשומרון, שיאפשר לבצע הריסה בעתיד בהנחיית שר הביטחון בני גנץ.

בעוד שמונה ימים תיאסר כניסה לשטח כולו ואז ההחלטה על הריסת הבתים במקום תהיה נתונה לפיתחו של הדרג המדיני.

היישוב אביתר הוקם לפני כארבעה שבועות, אחרי רצח יהודה גואטה הי"ד בפיגוע ירי בצומת תפוח. 47 משפחות כבר מתגוררות במקום. היישוב נקרא על שמו של אביתר בורובסקי הי"ד שנרצח לפני 8 שנים בצומת תפוח בפיגוע דקירה. הישוב התחדש לפני כחודש בסיוע תנועת נחלה לאחר רצח יהודה גואטה, שמונה שנים לאחר רצח בורובסקי.

מוקדם יותר היום הגיעו בני משפחתו של יהודה גואטה הי"ד למקום הירצחו בצומת תפוח ולאחר מכן ליישוב אביתר, שם קבעו מזוזה בבית המדרש "עץ יהודה" שנקרא על שמו.

אל מקום הפיגוע הגיעו הוריו של יהודה הי"ד יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן וראש ישיבת איתמר הרב יהושע ואן דייק. הם פגשו את מח"ט שומרון אל"ם רועי צוויג שנתן הסבר למשפחה כיצד התרחש הפיגוע וסיפר על פעילות הצבא ללכידת המחבלים.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן קרא לממשלה להכיר בישוב אביתר. "אין תשובה ראויה מזו לרצח", אמר. "ישובים צריך להקים בארץ ישראל תמיד בלי שום קשר לפיגוע, אבל כשהיה פה פיגוע ואותו מחבל נאלח מהרשות הפלסטינית, בא ליטול חיים כאן בשומרון על אחת כמה וכמה".

"כאן יש 47 משפחות שרוצות חיים", אמר דגן. "צה"ל צריך להילחם בטרור, אולם אנחנו כאזרחים צריכים להוסיף חיים, זה התפקיד שלנו, ובטח אחרי הרצח הנורא שהיה פה. אני מצטרף לקריאה של משפחת גואטה ושל צופיה בורובסקי טנא, שנמצאת איתנו פה, ושל כל עם ישראל, וקורא לכל שרי הממשלה- הניחו למקום הזה, הניחו את תוכניות הגירוש, הניחו את תוכניות העקירה, הישוב הזה צריך להיות הישוב ה-37 במועצה האזורית שומרון, כישוב מן המניין במדינת ישראל, זאת התשובה הערכית שהממשלה צריכה לעשות".