בבצ'יק לצידו של ליצמן
בבצ'יק לצידו של ליצמןצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרשת השחיתות מסתעפת: יממה לאחר מעצרם של מוטי בבצ'יק יועצו הבכיר של השר יעקב ליצמן ומנחם גשייד, יועצו לשעבר של השר, בחשד לשחיתות, מתברר כי המשטרה נדרשת לחיזוקים נוספים כדי לבסס את החשדות והיא מנסה לגייס עד מדינה - כך דווח הבוקר ב'ידיעות אחרונות'.

על פי הדיווח, המשטרה מבקשת לחזק את הראיות שיובילו להפללת עובדי הציבור שקשורים לפרשה, ואולי אף לאתר נבחרי ציבור נוספים.

כזכור, אתמול חוקרי יחידת 'להב 433' של המשטרה, פשטו על בתי החשודים וכן על משרדי החשודים, כמו גם על משרדי חברת תנובה.

לצד מעצר מוטי בבצ'יק ומנחם גשייד, המשטרה עצרה גם את ארז גילהר, מנכ"ל 'פוליסי', חברה מובילה מתחום השדלנות וכן אבי דצינגר, מנכ"ל חברת התרופות רוש ישראל.

החשדות עוסקים בכמה מישורים. בין היתר נחקרת סוגיית רפורמת סימון המוצרים שהושקה כחלק מרפורמת המזון הבריא.

על פי החשד, תנובה ביקשה הטבות רגולטוריות, בין היתר להימנע מסימון כמה מהמוצרים וכדי להגדיל מכירות, ובתמורה העבירה תרומות לעמותות הקרובות לעוזר השר בבצ'יק.

גם בתחום הרפואה נחקרים חשדות לשחיתות שבוצעו על ידי חלק מהמעורבים. במקרה הזה חשוד גשייד בקבלת שוחד בניסיון לקדם אינטרסים של חברת התרופות רוש במטרה שמוצריה ייכנסו לסל התרופות.

החשדות המיוחסים לארז גילהר הוא תיווך לשוחד בין החברות השונות. אבי דצינגר, מנכ"ל חברת התרופות רוש ישראל חשוד במתן השוחד.

מטעם חברת תנובה נמסר: "תנובה פעלה ופועלת בהתאם לחוק והממשל התאגידי. החברה ומנהליה משתפים וישתפו פעולה עם החקירה, ככל שיידרש".

מחברת 'רוש ישראל' נמסר כי "חברת רוש ישראל מאשרת שחוקרי משטרה הגיעו הבוקר למשרדיה. החברה משתפת פעולה באופן מלא עם גורמי אכיפת החוק ופועלת בשקיפות מלאה ובהתאם להוראות החוק".

עורכי הדין עמית חדד וטל רוזנבוים, המייצגים את מוטי בבצ'יק, מסרו כי "מרשנו הוא עובד ציבור שמקדיש את חייו למען הכלל. אנחנו משוכנעים שבקרוב מאוד יובהר שלא נפל כל רבב במעשיו, וכל פעולותיו נעשו כדין".

עורכי הדין טל שפירא וסתיו שורצברג, המייצגים את מנחם גשייד מסרו כי מרשם "פעל כחוק והוא דוחה בתוקף את החשדות המיוחסים לו לכאורה. ההחלטה לשחרר את מר גשייד ממעצר כבר מחר משקפת את היעדר מעורבותו, והם סמוכים ובטוחים כי בתום החקירה יתבהרו הדברים והתיק בעניינו של גשייד יסגר".

עו"ד איתן לירז, פרקליטו של דצינגר, מסר כי "דצינגר משתף פעולה באופן מלא עם החקירה. הוא פועל בשקיפות מלאה והוא משוכנע שבקרוב מאוד פרשה זו תונח מאחוריו".