בתי המשפט
בתי המשפטצילום: איסטוק

בבית הדין הצבאי בקריה נערך היום (שני) דיון בראשותו של השופט הצבאי אלוף דורון פיליס בפרשת קצין המודיעין שנמצא מת בכלא צבאי ופרטי האישום נגדו נאסרו לפרסום.

בפתח הדיון הודיעה התביעה הצבאית כי תעמיד לעיון בני המשפחה של קצין המודיעין את כתב האישום היום בשעות הצהריים, למעט השחרות ספציפיות.

נציג צה"ל אמר כי "כתב האישום יימסר למשפחה היום לבקשתם. אנו דנים באירוע טרגי, קשה ומטלטל, ומוסרים את תנחומינו הכנים לבני המשפחה".

נציג משפחת הקצין עו"ד בני קוזניץ אמר "מדובר בקצין צעיר, ילד טוב, בחור גאון ומאוד צנוע שלא בדיוק הבין את המשמעות של המעשים שעשה. אנחנו מקווים שנוכל להוציא פרטים נוספים אחרי הדיון".

במקביל התביעה הצבאית פנתה אמש לבית הדין הצבאי בבקשה לצמצם את צו איסור הפרסום בפרשה. אם תתקבל הבקשה, יתאפשר פרסום מידע הנוגע לזהותו של הקצין ולנסיבות מותו.

משפחתו של הקצין, שפרטי הפרשה הוסתרו גם מפניה, הגישה הבוקר בקשה לעיכוב החלטת בית הדין, בטענה כי על התביעה הצבאית לעדכן את בני המשפחה בממצאי החקירה עוד בטרם יצומצם הצו והמידע יופץ "לכל עבר".

"אנו נמצאים באירוע מוזר שבו מנסים לייצר נרטיב. מבקשים לפרסם מידע לציבור עוד בטרם המשפחה יודעת על פרטי האירוע", אמר עורך הדין של המשפחה והודיע כי הם מתנגדים לפרסום שם הקצין

בית הדין הצבאי התיר בשבוע שעבר לפרסם כי הקצין לא הואשם בריגול או בעבירת בגידה, ולא היה במגע עם סוכן זר. הקצין נמצא במצב קשה במתקן כליאה צבאי לפני כשבועיים, תשעה חודשים לאחר שהוגש נגדו כתב אישום, ומת בבית חולים.