את תכנית מעיין סיימו עד היום כ-300 בוגרות
את תכנית מעיין סיימו עד היום כ-300 בוגרותצילום: נועה ארדשטין

עשרים בנות העדה האתיופית סיימו לפני מספר ימים את תכנית המנהיגות "מעיין" של מדרשת נשמת הכוללת לימודים של שנת מדרשה, הכנה ללימודים אקדמיים וליווי לאורך התואר האקדמי.

לאירוע הסיום הגיעו משפחותיהן של משתתפות התכנית, לאחר שסיימו ארבע שנות לימוד אקדמי במקביל ללימוד תורה ותמיכה אקדמית במדרשה.

הבנות בחרו את לימודי התואר האקדמי מבין מגוון של תחומים: עבודה סוציאלית, חינוך מיוחד, רפואה, ביואינפורמטיקה, סיעוד, אופטומטריה ועוד.

תכנית מעיין היא תכנית ייחודית שמטרתה לבנות מנהיגות מקרב בנות העדה האתיופית, לתת בידן כלים לצמוח ולבנות עתיד טוב יותר להן ולבני משפחותיהן. זו תוכנית רב שנתית המשלבת ליווי והכנה לקראת לימודים אקדמאיים יחד עם לימוד במדרשה כשבהמשך, שילוב במסגרות אקדמאיים תוך ליווי אישי ומקצוע.

הבנות הלומדות בתכנית מקבלות מלגת לימודים בשנה הראשונה וכן מלגת מגורים וקיום בכל השנים שלהן במדרשת נשמת. את הבנות מלווה צוות מקצועי לאורך כל שהותן בתכנית וכן מסגרת חברתית חמה עוטפת ומקדמת. את תכנית מעיין סיימו עד היום כ-300 בוגרות.

הרבנית חנה הנקין, ראש מדרשת נשמת: "העלייה הגדולה מאתיופיה הייתה סמל להתגשמות חזון קיבוץ גלויות בדורנו, אך מתוך כך נוצרה גם מציאות קשה הכוללת בעיות קליטה, התפוררות משפחתית ואיבוד זהות אישית ולאומית. מתוך ההבנה כי בנייה והתקדמות יבואו מתוך העמקת הזהות האישית, העצמה וחיבור למציאות הישראלית בד בבד עם יכולת מעשית לרכוש השכלה גבוהה ומקצוע – הוקמה תכנית מעיין בנשמת. אנו גאים בכל אחת ואחת מהבוגרות עד היום וכמובן מ-20 הבנות שסיימו זה עתה את המסלול".