ניר אורבך
ניר אורבךצילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ראשי מועצות ביהודה ושומרון שיגרו מכתב לחבר הכנסת ניר אורבך מסיעת ימינה, שבו הפצירו בו להצביע נגד הקמת הממשלה החדשה בראשות יאיר לפיד ונפתלי בנט.

ראשי המועצות מבהירים כי עמדת יו"ר מועצת יש''ע דוד אלחיאני התומך בממשלת האחדות אינה מייצגת אותם. "ביממה האחרונה יו"ר מועצת יש"ע הביע תמיכה בהקמת הממשלה החדשה ואף נפגש עמך בנושא זה. ניתן לחשוב בטעות שזו עמדה רשמית של מועצת יש"ע או שזו דעתם של רוב ראשי הרשויות ביהודה ושומרון, ולא היא''.

''אנו החתומים מטה קוראים לך לא להפנות עורף לציבור הלאומי אלא להיות נאמן לערכיך, ערכים שבשמם פעלת בעשייה הציבורית ארוכת השנים ועל בסיסם התמודדת לכנסת''.

ראשי המועצות הדגישו במכתבם לאורבך: ''החיבוק משמאל ומהתקשורת הכללית מבלבל. נותן לרגע תחושת חמימות של אחדות מעושה, אך מסמה את העיניים מהאמת, על אף שהיא זועקת''.

''ניר, אחריות כבדה מונחת על כתפיך. אחריות על עם ישראל, על הזהות היהודית, על ארץ ישראל ומדינת ישראל. יש קונה עולמו בשעה אחת. 'מי יודע אם לא לעת כזו הגעת למלכות'. אנו קוראים לך לקחת אחריות, לאזור אומץ ולהתנגד להקמת ממשלת העוועים הזו. להתנגד ולא להתפטר, בידיך הדבר, אנו מאמינים שבתוך תוכך אתה במקום הנכון''.

ראשי המועצות החתומים על המכתב:

שי אלון - בית אל
חננאל דורני - קדומים
אליהו ליבמן - קרית ארבע
אליהו גפני - עמנואל
ישראל גנץ - מוה בנימין
שלמה נאמן - גוש עציון
יוחאי דמרי - הר חברון
יהודה אלבוים - בית אריה עופרים
הלל הורביץ - חברון
אסף מינצר - אלקנה
זאב (זמביש) חבר - מזכ״ל אמנה

דוד אלחייני
דוד אלחייניצילום: פני אלימלך

יו"ר מועצת יש"ע וראש מועצת בעקבות הירדן דוד אלחייני נועד אתמול (ראשון) עם חבר הכנסת ניר אורבך מסיעת ימינה, והפציר בו לתמוך בממשלה החדשות בראשות נפתלי בנט ויאיר לפיד.

"אני נותן לך את ברכת הדרך להצביע בעד ממשלת השינוי", אמר אלחייני לאורבך.

עמדתו של אלחייני מעמידה במבוכה קלה את שאר חבריו - ראשי המועצות ביהודה ושומרון, חברי הליכוד, שתוקפים בחריפות את האפשרות שתוקם ''ממשלת שינוי'' עם מפלגות השמאל ורע''מ.

כזכור, אלחייני תמך במפלגתו של גדעון סער בבחירות האחרונות, הצהיר על עזיבת הליכוד ותקף בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו.

לפני הבחירות כתב אלחייני לתושבי בקעת הירדן: ''נתניהו עזב את ערכי הליכוד, אני לעולם אשאר נאמן לערכים של המחנה הלאומי. כשנתניהו מצהיר על שתי מדינות לשני עמים, כשנתניהו משרטט את גבולות מדינת הטרור הפלשתינית על 70% משטחי יו"ש, כשנתניהו לא מסדיר את ההתיישבות הצעירה ומקפיא את ההתיישבות, כשנתניהו הוליך שולל אותי ואת תושבי בקעת הירדן, הבטיח להחיל את הריבונות הישראלית בבקעה ולא קיים, זה לא ראש ממשלה ימני''.

בניגוד לדבריו של יו"ר מועצת יש"ע אלחייני, מנכ''ל המועצה יגאל דילמוני מודאג מהרכב הממשלה החדשה. בשיחה עם ערוץ 7 אמר דילמוני "אם המדיניות של שר הביטחון בני גנץ בנושא הבנייה ביהודה ושומרון תימשך, ואם רק הוא קובע את המדיניות כמו שפורסם, אז יקרה בדיוק מה שקרה להתיישבות הצעירה ומה שקורה עכשיו, שכבר חמישה חודשים לא מתכנסת ישיבת מת"ע ואנחנו צפויים פה חס וחלילה להקפאת בנייה".

"אני לא נכנס למניעים של בני גנץ – אני מתייחס לעובדות. העובדה היא שהסדרת ההתיישבות הצעירה נעצרה בגללו, למרות התחייבויותיו, והעובדה היא שחמישה חודשים אין ישיבת מת"ע כשזה נמצא על השולחן שלו. וכשאני מסתכל על מה שהיה ואני אומר אם זה מה שהולך להיות בעתיד אז זו הולכת להיות ממשלה מסוכנת להתיישבות ועדיף שלא תקום".

דילמוני ויתר בכירי ההתיישבות פועלים ככל יכולתם כדי לעצור את הקמת הממשלה יחד עם מפלגות השמאל ורע''מ. "אנחנו מודאגים מאוד ולכן אנחנו כאן בכנסת, אנחנו לא נהיה מוכנים שתהיה פה ממשלה שתקפיא בנייה, ותפגע בהתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. זה קו אדום מבחינתנו. זאת לא תהיה ממשלה שנוכל להסכים איתה. אנחנו מבקשים שהדבר הזה ייעצר אחת ולתמיד ומיידית. הדבר הזה אסור שיקרה, אסור לתת לבני גנץ את המפתחות לבנייה ביהודה ושומרון".

על ראש הממשלה המיועד נפתלי בנט אמר דילמוני: "אני חושב שמנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר, אם הוא יהיה ראש ממשלה, הוא מודע לכח ולעוצמה של מועצת יש"ע ושל ההתיישבות בכלל. והם צריכים לקחת את זה בחשבון. אם הם יפגעו בהתיישבות, עדיף שלא יתחילו את זה בכלל. המעשים שלהם יקבעו".